Hej!
Jag vet att duschar är indelade i zoner och det skall vara ett visst IP på lampor och att man skall ha jordfelsbrytare. Men jag undrar iaf detta...
1) Huset är byggt 1978 och jag har ingen jord till lampan. Det finns inga kontakter ännu ,men jag vill kunna raka mig vid spegeln. Kan man sätta in ett 110V uttag utan jord och jordfelsbrytare eller måste även dessa ha jord + jordfelsbrytare?
2) Jag vill även sätta in en handukstork på 60w. Får jag sätta en kontakt här eller skall det vara en fast anslutning? Jordfelsbrytare är i detta fall isf installerat. Väggen är zon 3 tror jag (motstående vägg från dusch och handfat. Toan nedanför). Hur högt skall man placera kontakten här?
/Mvh Micke