iofs så borde dom inte behöva bila så djupt. Värmen skall ligga rätt lång ned i plattan. Fast det är ju klart, kan man misslyckas att få VP rören på rätt ställe så kanske Värmen också ligger "lite" fel.

Frågan är väl om de kommer med några nya "innovationer", typ trycka ned lite eltejp under golvet. För att slippa göra om.

hempularen skrev:
iofs så borde dom inte behöva bila så djupt. Värmen skall ligga rätt lång ned i plattan. Fast det är ju klart, kan man misslyckas att få VP rören på rätt ställe så kanske Värmen också ligger "lite" fel.

Frågan är väl om de kommer med några nya "innovationer", typ trycka ned lite eltejp under golvet. För att slippa göra om.
Ja, jag skulle ju helt klart inte lämna rummet så länge den "elektrikern" var där och jobbade. Frågan är om jag skulle vara längre bort än armslängs avstånd. "Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me".

Jag föreslår både vidokamera och stillbilder och elektrikern ska bara låta dig hänga över axeln.

Protte

prototypen skrev:
Jag föreslår både vidokamera och stillbilder och elektrikern ska bara låta dig hänga över axeln.

Protte
Ja, eller varför inte ett kamerateam från Plus-redaktionen med Sverker med mikrofonen i högsta hugg. ;-)

Förstår inte vad ni gnäller om? Elektrikern är ju behörig och kan det här!

(okej, lite ironiskt var det)

En del av alla er som har tittat på denna tråd har funderat hur det SKA se ut i golvet.
Jag lyckades ta en detaljbild av elritningen "allmänna anvisningar". Det ser ju bra ut, ska se om jag nu lyckas få med bilden.

Deralte

• Sockeldosa 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodar att det är många som väntar på feed-back från Deralte idag efter besöket från Myresjö.

Vilken chans de har att skapa/rädda goodwill genom att komma dit och med hela organisationens kraft ställa allt till rätta.

Som någon skrev tidigare...Alla gör fel, det är hur man hanterar felen som skiljar agnarna från vetet.

Kommer tydligen ingen feedback. Myresjöhus hade väl med sina torpeder på besöket.

Dom skulle ju komma för att åtgärda felen. Tar nog några timmar till innan dom är klara :)

Myresjöhus byggledare, den ursprungliga elektrikern+en elektriker och en snickare har varit hos oss 080929, för att lösa elproblemet.
Vi hade flyttat undan en del möbler och våra saker. De tog bort golvlister och parkettbrädor och bilade i den underliggande betongen. Därefter drog de ner en isolerande "slang" i rören över kablarna, armeringsjärnen som låg mot kablarna bockades bort från kablarna. Resultatet blev att nu ligger kablarna i skydd fram till sockeldosorna, puh! Inga golvvärmerör som är ingjutna i betongsulan skadades heller vilket vi hade varit mycket oroliga för.
Alla ni som har stöttat oss moraliskt och med goda råd är verkligen värda ett stort TACK. TACK SNÄLLA!
Jag ska försöka få fram bilder på hur installationen nur ser ut till er
Dralte

Det var skönt att det ordnade sig till slut! :)

Återstår bara att se om det var detta som var problemet från början...

mmmm, men Myresjöhus är brända hemma hos mig i alle fall.

Eftersom det var jordfel där tidigare och de nu inte verkar ha bytt fk så undrar jag hur isolationsmätningen gick?

/Kent

dom sumrade väl med en "vanlig" summer så det gick nog bra:rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.