Jag har precis fått upp ett basturum i en liten stuga.
Listerna runt och i bastun behöver jag hjälp och över dörren,samt eldragningen.
Nu min fråga: eldragningen först eller listerna först? Bastun står på "rattar" som man kan reglera höjden på. Men ska naturligtvis täckas över med lister.

• Ett nyligen konstruerat basturum i en liten stuga med oavslutade lister och eldragning. Bastun står på justerbara fötter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett elagregat eller ett vedeldat agregat? Antar att du ska ha elen till belysning?

Är listerna till för något mer än att sluta tätt runt dörren? :)

S spik&son skrev:
Är det ett elagregat eller ett vedeldat agregat? Antar att du ska ha elen till belysning?

Är listerna till för något mer än att sluta tätt runt dörren? :)
Det är ett elaggregat. Listerna är till för att det ska se snyggt ut tror jag🥴och runt dörren är det verkligen ett måste för att se bra ut.
Ungeför som man sätter golv o taklister hemma i sitt hus😊

L Lisa Cederlund eklund skrev:
Det är ett elaggregat. Listerna är till för att det ska se snyggt ut tror jag🥴och runt dörren är det verkligen ett måste för att se bra ut.
Det ingick lister när jag köpte byggsatsen

L Lisa Cederlund eklund skrev:
Nu är jag med! :) Tänkte att det handlade om gummilist som sluter tätt när dörren är stängs, never mind.

Tror det kallas foder när det sätts runt dörren. Googla på det vettja :)

Ja visst heter det foder 👍men frågan vem ska jag beställa först. Elektrikern eller snickaren

Föreställer mig att elektrikern behöver göra hål i panelen för att dra kablar för att koppla in sen kan snickaren snygga till det som elektrikern "ställt till med" :)

Ta gärna råd från någon mer än mig (jag är bara en lekman XD)

Prata med elektrikern och snickaren så blir det bäst.
Dom vet hur det ska göras.

• Gilla
spik&son
  • Laddar…
Jag har några frågor som inte direkt relaterar till trådens fråga, men men:
- vart skall vattnet ta vägen när du bastar?
- ventilationen av bastun, hur fungerar den? Jag ser inga ventiler och det är ingen springa under dörren (rekommenderas vara minst en decimeter)
- vart skall fukten i luften ta vägen?

Det är mycket jag inte förstår med denna lösning...

Det är en bastu byggsats, sådana är väl relativt nya och hur elen ska vara är ganska olika.
Jag drog fram en matning till ett VU för en sådan bastu där kabeln kom ut ur taket på den. Mycket udda men men

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.