Tycker någon att det här är korrekt gjort?
Jag skulle inte kopplat så här men det är väl inget som säger att man inte får göra så här?
Jag skulle inte kopplat så här men det är väl inget som säger att man inte får göra så här?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 510 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 510 inlägg
Förstår inte heller riktigt, möjligtvis om det är något skumt med de tejpade kopplingstrådarna som sticker iväg från strömskenorna?
Det går till en central som är placerad bredvid som jag skulle koppla på en 16mm2 från växelriktaren till solcellerna. Men gjorde inte det då jag tycker det är fel.elmontören skrev:
Här är bilden på centralen. Och det är en elektriker som gjort det här så undrar vad yrkes stoltheten är.
Ja, det ser ut som en riktigt galen lösning med tanke på att strömskenan skulle kunna vara avsäkrad långt över vad den stigarledningen är kapabel till.
Klicka här för att svara



