Tycker någon att det här är korrekt gjort?
Jag skulle inte kopplat så här men det är väl inget som säger att man inte får göra så här?
 
  • Elkopplingar i ett elskåp med flera keramiska säkringshållare och tätt sammankopplade ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elutrustning med flera kopplade keramikhållare och elektriska kablar i ett elskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oorganiserad samling av elkablar kopplade till en kabelanslutningspanel inuti ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
A Ingeson83 skrev:
Tycker någon att det här är korrekt gjort?
Jag skulle inte kopplat så här men det är väl inget som säger att man inte får göra så här?
vad skulle vara fel? Kollar på mobilen men ser inget på den iaf.
 
Det saknas ett beröringsskydd och 3 propphuvar.
 
Förstår inte heller riktigt, möjligtvis om det är något skumt med de tejpade kopplingstrådarna som sticker iväg från strömskenorna?
 
A Ingeson83 skrev:
Tycker någon att det här är korrekt gjort?
Jag skulle inte kopplat så här men det är väl inget som säger att man inte får göra så här?
Menar du att dom kopplat på skena istället för att säkra av?
Vart går kabeln?
 
elmontören elmontören skrev:
Menar du att dom kopplat på skena istället för att säkra av?
Vart går kabeln?
Det går till en central som är placerad bredvid som jag skulle koppla på en 16mm2 från växelriktaren till solcellerna. Men gjorde inte det då jag tycker det är fel.

Här är bilden på centralen. Och det är en elektriker som gjort det här så undrar vad yrkes stoltheten är.
 
  • Elcentral med kopplingar och säkringar som diskuteras i ett forum för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det ser ut som en riktigt galen lösning med tanke på att strömskenan skulle kunna vara avsäkrad långt över vad den stigarledningen är kapabel till.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.