12 433 läst ·
21 svar
12k läst
21 svar
Ekplank , kvalitet Balinek, Golvabia, Tarkett mm
Det fanns inga ekplank (1-staviga) för 399:-, på Bauhaus i Göteborg, när jag var där idag. Frågade även personalen. Är det i Stockholmstrakten ni sett dessa? Hur är dom förpackade?medvind skrev:
Detta var på Bauhaus Svågertorp Malmö - säljs som svensktillverkad enstavig ekplank förpackade i Bauhauslådor för 399:- Präglingen under brädorna är identisk med Berg & Berg-brädorna.Babbo skrev:
Men vad konstigt? Jag sprang runt och tittade på alla golv och frågade två i pesonalen...........
Får väl ta en sväng till ;-)
Är det lackade eller obehandlade plank?
Tillägg:
Nu har jag ringt och pratat med dom. Det finns provbitar men inte framme i butiken och den är lackad, inte massiv utan lamell parkett 1-stavig (så där föll det bort för mig för vi ska olja in den själv).
Får väl ta en sväng till ;-)
Är det lackade eller obehandlade plank?
Tillägg:
Nu har jag ringt och pratat med dom. Det finns provbitar men inte framme i butiken och den är lackad, inte massiv utan lamell parkett 1-stavig (så där föll det bort för mig för vi ska olja in den själv).
Redigerat:
Jag har också haft mycket problem med barlineck.
Var dålig passform och det blev många som jag fickreturnera för diverse skador och att kanterna var dåligt gjorda.
En del lameler har släppt.
Jag har kanske lagt en för stor yta 12x6m för i lilla rummet har det inte släppt.
Det är mina dåliga erfarenheter.
Kommer inte att köpa igen..
Häls Niclas
Var dålig passform och det blev många som jag fickreturnera för diverse skador och att kanterna var dåligt gjorda.
En del lameler har släppt.
Jag har kanske lagt en för stor yta 12x6m för i lilla rummet har det inte släppt.
Det är mina dåliga erfarenheter.
Kommer inte att köpa igen..
Häls Niclas
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 627 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 627 inlägg
Är ute efter parkettgolv också. Ljus Ek eller Al.
Skall vara i kök, hall och vardagsrum, behöver inte vara samma träslag i alla utrymmenna.
Vad är nackdelen resp. fördelar med de olika ytskikten, olja, lackat....
Vill inte att golven gulnar!
Vill inte heller ha golven blanka.
En del säger att att mattlackat är bra men att man sliter lacken och att syns vart man gått mest (lacken slits). Detta skall slitage tydligen gå rätt så fort??
Vad väljer jag?
Skall vara i kök, hall och vardagsrum, behöver inte vara samma träslag i alla utrymmenna.
Vad är nackdelen resp. fördelar med de olika ytskikten, olja, lackat....
Vill inte att golven gulnar!
Vill inte heller ha golven blanka.
En del säger att att mattlackat är bra men att man sliter lacken och att syns vart man gått mest (lacken slits). Detta skall slitage tydligen gå rätt så fort??
Vad väljer jag?
Klicka här för att svara