1 555 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ekparkett
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Vi har det i vardagsrum och kök. Till skillnad från de riktigt billiga parkettgolven (ofta klarlackade) så var ju detta mer av ordinarie pris. Klickfunktionen funkade utmärkt = viktigt.
Vad vill ni veta?
Vad vill ni veta?
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Jag lade in det för ett halvår sedan så det har inte varit aktuellt att slipa ännu. Men tror att vi har fyra mm slityta på vårt och mer än 13,5 mm i höjd, men minns inte exakt, man glömmer fort.
Vi är nöjda med kvalitén, inklusive klickfuktionen vid läggande som är viktig. Kanske något lätt att få repor i det, men ett halvblankt parkettgolv ser ju väldigt fint ut från början och drar man en stol med ett gruskorn under så tycker jag inte det är konstigt att det då blir en repa. Eller när man dammsuger med ett munstycke som lätt drar gruskorn under sig. Är ju mer fel på annat än själva golvet.
(har funderat på nytt dammsugarmunstycke bland annat...) Men saker tar ju lite tid.
Vi är nöjda med kvalitén, inklusive klickfuktionen vid läggande som är viktig. Kanske något lätt att få repor i det, men ett halvblankt parkettgolv ser ju väldigt fint ut från början och drar man en stol med ett gruskorn under så tycker jag inte det är konstigt att det då blir en repa. Eller när man dammsuger med ett munstycke som lätt drar gruskorn under sig. Är ju mer fel på annat än själva golvet.
(har funderat på nytt dammsugarmunstycke bland annat...) Men saker tar ju lite tid.
Klicka här för att svara