Hej.
En firma ska slipa och "färga in" vår ekparkett (fiskben). Vi vill ha en ljus/grå nyans på golvet.
Dom rekommenderar oss att köra en osmo oljebets (vi gillade ljusgrå på prover vi kikat på - bifogar bild), och sen en mattlack på det (pallman 98).
Men hittar väldigt lite om folk som slipat och oljebetsat och mattlackat sin ekparkett. Hittar desto mer om hårdvaxolja. Vad är det som gäller egentligen och vad varför ska vi välja den ena eller den andra?
Bifogar även en bild på golvet idag.
Tack för tips och kommentarer om det är en bra idé eller inte att oljebetsa och mattlacka?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder