778 läst ·
3 svar
778 läst
3 svar
Lacka 3-stavs ekparkett klickgolv med vad o resultat?
Medlem
· Västra Götaland
· 80 inlägg
Hej, funderar på om jag ska ge mig på att slipa o lacka ett lite slitet 3-stavs ekparkettgolv, klickgolv, och söker råd på lämplig lack?
Tänker att jag hyr ett slipmaskinskitt och förhoppningsvis får till slipningen och går vidare med lack om jag lyckas.
Duger nåt man kan köpa på vanlig färghandel, eller behöver jag hitta 2-komponentlack?
Håller enkomponentlack att ha i ett sovrum?
Tänker att jag hyr ett slipmaskinskitt och förhoppningsvis får till slipningen och går vidare med lack om jag lyckas.
Duger nåt man kan köpa på vanlig färghandel, eller behöver jag hitta 2-komponentlack?
Håller enkomponentlack att ha i ett sovrum?
Vanlig golvlack är riktigt bra just för vanliga golv. Men det skall vara just "golvlack". Inte "inomhuslack".B beemwepaouer skrev:
Följ instruktionerna, men kom ihåg att varje extra lager/"strykning" ger extra slitstyrka.
Knastrar det mer när man går på det med fler lager? Har gått på ett golv som lackats och minns att det knastrade ibland. Kanske är normalt.O skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 80 inlägg
Vadför lack har du lackat med? Nåt du kan rekomendera? Kändes den sammalika som köpelacken som satt på parketten då den köptes?O skrev:
Klicka här för att svara