19 021 läst ·
20 svar
19k läst
20 svar
Ekonomi med Gasspis
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Hittade denna tråd, tänkte sätta in gashäll i vår komplementbostad som vi ska bygga i sommar, och tänkte gjuta in 8mm kopparrör i plattan och ha gastuben utomhus.
Hur mycket gas förbrukar en spishäll ca/år? Hur stor tub ska man sätta in? P11? Tycker i husvagnen går det knappt nåt..
Hur mycket gas förbrukar en spishäll ca/år? Hur stor tub ska man sätta in? P11? Tycker i husvagnen går det knappt nåt..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 181 inlägg
Jag var tidigare frälst i gasspisen men tycker att man får samma direkta återkoppling i en induktionshäll utan att behöva dras med gasflottet som lägger sig som en hinna i hela köket, så jag har ändrat mig.
Har man inte ordentlig el i huset, så visst, men annars känns det som gårdagens lösning.
Har man inte ordentlig el i huset, så visst, men annars känns det som gårdagens lösning.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vadå gasflott? Är precis det som är tanken, att huset är säkrat 16A, samt Spabad och att det blir 2st spishällar/ugnar..blir trångt på topplasten..men gjuter en rör för gas, och drar fram el för induktionshäll, men vanlig häll är inte lika stor effekt på..
Klicka här för att svara