Dum fråga kankse men får man dra EKLK kabel i VP-slang i väggarna?

Mvh

Ja. Men varför skulle du vilja det? Är ju ett helvete att både få i och ur om det ska vara så.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Kom över några rullar så istället för att fara å köpa annat

Läste de här på forumet "Har för mig att EKLK bara får dras kortare sträcker genom väggar och inte i VP-rör överhuvudtaget. Du får nog skala den biten som skall ligga i VP"

Men de stämmer inte?

Vad ska du dra det till för något? Har du använt EKLK någon gång?

//Patrik

beniblasnok skrev:
Läste de här på forumet "Har för mig att EKLK bara får dras kortare sträcker genom väggar och inte i VP-rör överhuvudtaget. Du får nog skala den biten som skall ligga i VP"

Men de stämmer inte?
Det gäller EKRK aka. "Kulo".

//Patrik

EKLK får man dra i rör
Däremot EKRK (kulo-kabel) får man inte dra rör annat än korta sträckor, typ genomföringar i väggar o.s.v.
Men är du säker på vad för kabel du har?
De är till synes rätt lika till uppbyggnaden för en lekman, fast EKLKn är mycket robustare.

okej okej, ska dras till alla el uttag spottar m.m.

Mmm de är eklk 3g1,5

Det går i princip inte att dra EKLK i slang eller rör, utom mycket korta sträckor. Så även om kabeln är gratis så åk och köp FK för några hundringar och behåll ditt goda humör. Du kommer troligen att vara tvungen att köpa FK i alla fall när du misslyckats och dragit sönder slangen.

• Gilla
Müssli och 3 till
  • Laddar…
Ett tips: skippa idén med att dra EKLK i rör. Du kommer att bli galen på allt krångel det medför....

okej men mellan alla spottar borde jag väll kunna dra? är bara 2 meter mellan dom så blir jag av med lite ialfall..

Vad ska du ha för spottar? LED förmodar jag eftersom du vill använda EKLK?

//Patrik

Om du inte har användning för kabeln till något utanpåliggande så sälj den på blocket och köp fk för pengarna. Win-win för alla inblandade. :)

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Sälj kabeln och köp FK.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.