Thomas_Stina skrev:
Helt klart vitt... Sjläv har jag redan tröttnat på alla dessa ek-kök!
Lycka till!
//Stina
Är det något som känns uttjatat så är det väl alla dessa vita kök som man sett i varenda inredningstidning/ernstprogram/köksbroschyr i ett bra tag nu.

Hur som helst så tror jag nog ni ska lösa detta på tu man hand utan att fundera så mycket på vad andra tycker.........tråkigt svar kanske, men det är mitt tips.

Ni som inte vart på IKEA sista dagarna kan åka o kolla på deras nya vita luckor, Solär. Ett mycket snyggt alternativ till er/oss som inte gillar folieluckan Abstrakt. Denna kändes bättre. Inte högblank heller.

edit - finns en tråd om den redan såg jag nu

/ Fredrik

Tack så mycket för alla kloka svar!
Självklart ska man ta det man själv vill ha och inte gå efter vad andra tycker men nu tycker vi så olika så det kändes bra med andra synvinklar på det hela.
För min del lutar det nog åt (just nu) Lindingö med ekgolv och massiv ekbänkskiva med matchande kakel och tapet. Men som sagt vi är två om saken...

Jag skulle välja vitt, jag tycker ek känns ganska uttjatat. Alm tycker jag är mycket snyggare ifall man inte vill ha vitt. Jag skulle också välja en matt lucka istället för högblank. Men det är min smak och mitt val...

Jag och min sambo har haft samma diskussion. Jag vill ha ek hon vitt.

Men efter att ha kollat på endel ek kök så tycker jag att det blir för mycket trä och lätt att det blir för mörkt i köket, likadant med vitt där det blir för kliniskt. Har sett endel lösningar där man blandar ek och vitt, ca 65%vitt och 35% ek vilket vi båda har fastnat för rejält. Detta funderar vi på att göra med tidholm ek och kanske släta vita luckor eller någon annan lösning......

Detta är inte ikea kök, men bara för att visa var jag fick min inspiration ifrån

ekvit1qf3.jpg
paljettvitekvw2.jpg

Jag har också tittat på denna luckan från Hagakök som jag tycker är mycket fin som skulle passa bra till några luckor i bara ek.

trendyq6.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.