Hej
Har problem med min gamla ejektorpump kombinerat med en hydropress .
Har inget vatten tryck längre, tidigare när väl pumpen fungerade någorlunda, så stängdes den aldrig av. Nu när pumpen är igång så kommer den upp i ca 2 bar och så fort man stänger av pumpen så blir trycket noll direkt.
Drog upp slangen och det fanns ingen backventil bara en bottenventil , bottenventilen var 5m under ejektorn.
Vad kan va felet
Har problem med min gamla ejektorpump kombinerat med en hydropress .
Har inget vatten tryck längre, tidigare när väl pumpen fungerade någorlunda, så stängdes den aldrig av. Nu när pumpen är igång så kommer den upp i ca 2 bar och så fort man stänger av pumpen så blir trycket noll direkt.
Drog upp slangen och det fanns ingen backventil bara en bottenventil , bottenventilen var 5m under ejektorn.
Vad kan va felet
Om det inte finns backventil i bottenventilen så sitter den i ejektorn, du behöver skruva isär och kolla om vattnet kan rinna bakvägen om du spolar igenom, isåfall behöver den bytas ut.H Haraldee skrev:Hej
Har problem med min gamla ejektorpump kombinerat med en hydropress .
Har inget vatten tryck längre, tidigare när väl pumpen fungerade någorlunda, så stängdes den aldrig av. Nu när pumpen är igång så kommer den upp i ca 2 bar och så fort man stänger av pumpen så blir trycket noll direkt.
Drog upp slangen och det fanns ingen backventil bara en bottenventil , bottenventilen var 5m under ejektorn.
Vad kan va felet
Klicka här för att svara

