Hej
Har problem med min gamla ejektorpump kombinerat med en hydropress .
Har inget vatten tryck längre, tidigare när väl pumpen fungerade någorlunda, så stängdes den aldrig av. Nu när pumpen är igång så kommer den upp i ca 2 bar och så fort man stänger av pumpen så blir trycket noll direkt.
Drog upp slangen och det fanns ingen backventil bara en bottenventil , bottenventilen var 5m under ejektorn.
Vad kan va felet
Har inget vatten tryck längre, tidigare när väl pumpen fungerade någorlunda, så stängdes den aldrig av. Nu när pumpen är igång så kommer den upp i ca 2 bar och så fort man stänger av pumpen så blir trycket noll direkt.
Drog upp slangen och det fanns ingen backventil bara en bottenventil , bottenventilen var 5m under ejektorn.
Vad kan va felet
Om det inte finns backventil i bottenventilen så sitter den i ejektorn, du behöver skruva isär och kolla om vattnet kan rinna bakvägen om du spolar igenom, isåfall behöver den bytas ut.H Haraldee skrev:Hej
Vad kan va felet
Klicka här för att svara