Ännu en uppvärmningstråd...
Jag är pga olika anledningar inte redo att placera ut väggfasta elradiatorer på alla ställen i mitt nyrenoverade fritidshus. Jag tänkte ställa sådana med fotstöd fritt i rummen för underhållsvärme som komplement till de fasta tills alla väggar är helt klara. Men de jag hittar i handeln verkar man inte få lämna "obevakade"? Finns det några flyttbara som kan stå igång för underhållsvärme medan man inte är där? Förstår inte vad den stora skillnaden är, alla har ju termostat och överhettningsskydd etc... =)

Jag kör byggfläktar i vårt fritidshus. Styrda med extern termostat till en början. Numera tellstick för att kunna brassa på värme innan vi åker dit.

• Gilla
Buzzword
  • Laddar…
Jag tror bara de menar att du ska bevaka elementen så att de inte ramlar eller täcks över.
I en miljö med barn tex.

• Gilla
Buzzword och 1 till
  • Laddar…
Ja jag är mest orolig för att försäkringen inte täcker ifall det börjar brinna, eftersom man inte följt anvisningarna till punkt och pricka. Å andra sidan så menar återförsäljaren att de kan lämnas, och dessutom är de utrustade med frostvakt....vilket man kan tolka som att de förväntas lämnas utan uppsyn (eller möjligen att någon sover) =) Nåja, får ringa tillverkaren för säkerhets skull också...

Tack för tipset! Den jag annars tänkt är från Netonets egna märke Andersson GSH 3.1, men har väl mina dubier kring kvalitén. Den kan å andra sidan monteras på vägg sen när dessa är färdiga. Undrar om Eurom är ett bättre märke?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.