2 823 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Ej trefas till nya hällar spisar
Det undrar jag också! Kan det vara ngn EU-harmonisering så att de kan sälja prylarna i så många länder som möjligt? Typprovning lär ju bli billigare.
Det är väl inte alla länder som kör med 3-fas? (UK, Norge? mfl)
Det är väl inte alla länder som kör med 3-fas? (UK, Norge? mfl)
Jag tittade på en Electrolux häll och den skall ha 2X16A. Det kommer fungera bra om hällen är på 2fas och ungnen också är inkopplade på två faser. Det kommer inte att bli perfekt jämn belasting på huvudsäkringarna.
OBS. Det finns också folk som bor i lägenheter och de har oftast bara enfas.
OBS. Det finns också folk som bor i lägenheter och de har oftast bara enfas.
Klicka här för att svara