Vårt hus kommer att ligga utanför detaljplan men inom område för kommunalt VA, vilket vi måste koppla in oss på.
Problemet är att kommunala anslutningspunkten ligger för lågt. Vi måste alltså, förmodligen via en tank(pumphus), pumpa upp vårt vatten och avlopp till kommunala VA nätet.
Kommun drar fram VA till tomtgräns och Älvsbyhus levererar huset, så VA från huset till anlsutningspunkten måste vi lösa själva.
Har hört av kommunen att man brukar sätta ner en tank på tomten. Självfall från huset till tanken och sedan en pump(antar att den måste vara kraftig) med nivågivare som pumpar in på det kommunala.
Är detta en bra lösning, vad kan det kosta, finns det alternativa lösningar?
Att fylla upp tomten är inget alternativ, tyvärr. Det brinner lite i knutarna, husleverans v.24.