S
E Erik Salhammar skrev:
nederbörden kommer öka i landet framöver..
Kanon. Då blir poolen halvautomatisk.

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
apotekarnes
S Stego1 skrev:
Nej, det var ett bemötande av rubruken till tråden. Det var ju Lena Mellin i Aftonbladet som hade poolåsikter i höstas.
Ok, jag undrade eftersom du citerade mig. Halvautomatisk pool vore kanon om det inte var för att man har pooltak. Kanske nån automatik som drar undan taket när det regnar?

apotekarnes
E Erik Salhammar skrev:
om det handlar om några kända miljöalarmister. Jag litar helt enkelt inte på våra myndigheter.. det regnar hysteriskt mycket både höst och tidig vinter. Ja hela december tom. Vill hellre se en rapport från utomstående forskare. Ju längre härifrån desto bättre.
som sagt, det är bara att läsa och se om du känner igen några av dina alarmister. Rapporten hänsvisar till en herrans massa olika forskning så det lär ta ett tag. Varför litar du inte på SGU? Det finns ju knappast några utändska geologiska institut som lägger mer energi på att samla kunskap om just sveriges grunvattenmagasin. SGUs grunvattenkartor och statstik är oerhört noggrannt framtagna.

P
E Erik Salhammar skrev:
om det handlar om några kända miljöalarmister. Jag litar helt enkelt inte på våra myndigheter.. det regnar hysteriskt mycket både höst och tidig vinter. Ja hela december tom. Vill hellre se en rapport från utomstående forskare. Ju längre härifrån desto bättre.
Var väl 2018 det knappt kom en droppe. Det korta regnandet på hösten hjälpte inte så tex Båstad/Torekov hade problem. De bör väl rimligtvis ha kunnat hämta sig i år då de inte hade hysteriskt jippo.

Många med brunnar i vår kommun hade faktiskt lite problem i somras med även om det inte var så varmt.
Förra året var det väl en del skogsbränder även i Skåne, bla Hästveda, snustorrt överallt. Hässleholm fick ju en åkerbrand med pga torkan.

Ja det är torrt helt enkelt. Sen regnar de mer på vissa ställe och mindre på andra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.