23 764 läst ·
61 svar
24k läst
61 svar
Egen "fartkamera"
Ja det var ju verkligen ett trevligt beteende. Tanken med vägbulorna kanske är att man ska köra MAX 30. Dvs 20 över bulorna och kanske gasa upp till 25 mellan. Blir så less på folk som bara tänker på sig själva, har man bråttom får man åka hemifrån i tid eller gasa och köra för snabbt på vägar där det inte vistas gångtrafikanter.RulleBulle skrev:Fan vad ni daltar med barnen.
I vårat område har de satt vägbulor som gör att man inte ens kan hålla 30 när man kör över dem. Detta irriterar mig fruktansvärt. Och leder till att jag gasar upp till 50 direkt efter bulan och bromsar in när guppet kommer igen osv. Gör vägbulor som tillåter att man kör i 30 över dem, det går om man gör dem längre.
Håller med om att det är ett stort problem med att folk kör sina barn till skolan. I vårt område så verkar väldigt många köra sina barn. Min granne bor 400 meter från skolan och kör sina barn eftersom att föräldrarna som bor 800 meter från skolan kör sina barn och då kör alldeles för snabbt förbi hennes hus.
Jag har vänligt bett pappan till en kompis till min dotter att sakta ner. Han skämdes och kör nu föredömligt långsamt. En mamma till en annan kompis som högljutt klagade över att de körde för snabbt utanför henne körde gladeligen för snabbt utanför mitt hus. Där sa jag att jag tyckte det var tråkigt i att hon var sur för att folk körde för snabbt utanför hennes hus samtidigt som hon verkade strunta fullständigt i om hon dödade mina barn.
Vi har 40, det är det på alla vägar i kommunen där det är villor. 30 är bara precis utanför skolorna. Med glädje så konstaterar jag att i alla fall hälften av bilarna verkar köra runt 25-30 för att förarna är kloka nog att inse att det är en lämpligare hastighet. Men tyvärr så finns det ju också de som kör närmare 50. Vilket inte bara bidrar till sämre trafiksituation på skolan i området för att folk inte vågar låta barnen gå utan även är otrevligt sådär i största allmänhet. Sitter man ute och har trevligt så är det en väldig skillnad för trivseln om bilar kör förbi på gatan en bit bort i 30 eller 40-50.
Jag har vänligt bett pappan till en kompis till min dotter att sakta ner. Han skämdes och kör nu föredömligt långsamt. En mamma till en annan kompis som högljutt klagade över att de körde för snabbt utanför henne körde gladeligen för snabbt utanför mitt hus. Där sa jag att jag tyckte det var tråkigt i att hon var sur för att folk körde för snabbt utanför hennes hus samtidigt som hon verkade strunta fullständigt i om hon dödade mina barn.
Vi har 40, det är det på alla vägar i kommunen där det är villor. 30 är bara precis utanför skolorna. Med glädje så konstaterar jag att i alla fall hälften av bilarna verkar köra runt 25-30 för att förarna är kloka nog att inse att det är en lämpligare hastighet. Men tyvärr så finns det ju också de som kör närmare 50. Vilket inte bara bidrar till sämre trafiksituation på skolan i området för att folk inte vågar låta barnen gå utan även är otrevligt sådär i största allmänhet. Sitter man ute och har trevligt så är det en väldig skillnad för trivseln om bilar kör förbi på gatan en bit bort i 30 eller 40-50.
Klicka här för att svara