3 786 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Egen färgmix på marksten
Jag funderar på att göra en egen färgmix av S:t Eriks marksten 'Rustik'. Den skulle då innehålla färgerna ljusgrå, sand och terra. Tror ni det blir plottrigt? Anledningen till att jag vill blanda är att få ytan att se mer levande ut, samtidigt som det ändå inte får bli för oroligt i färgsättningen. Vad säger ni, kan den kombinationen funka?
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 439 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 439 inlägg
Vad har du för färg på huset...?? Hur stor yta? Vilken storlek på sten?
Men troligtvis skippa terra. Rött är lite ute som färg på sten
Sen kan du också blanda in färgerna i olika mängd.
Jag har tidigare lagt sand och grått i förhållandet 20/80...
Men troligtvis skippa terra. Rött är lite ute som färg på sten
Sen kan du också blanda in färgerna i olika mängd.
Jag har tidigare lagt sand och grått i förhållandet 20/80...
Färgen på huset är beige. Det handlar om ca 30m2 blivande grillplats och en gång på ca 10m2. Stenen är ungefär 20x13cm.
Hmmm... du tror alltså på att skippa terran? Det är ju ändå en mildare röd färg, och jag tänkte att den kanske behövs för att liva upp den annars ganska 'tråkiga' färgsättningen. Min plan var fördelningen 50% sand, ca 35% ljusgrått och 15% terra.
Blir nog till att åka till bygghandeln på måndag och inhandla ett antal lösa senar. Sedan ska jag prova pussla...
Hmmm... du tror alltså på att skippa terran? Det är ju ändå en mildare röd färg, och jag tänkte att den kanske behövs för att liva upp den annars ganska 'tråkiga' färgsättningen. Min plan var fördelningen 50% sand, ca 35% ljusgrått och 15% terra.
Blir nog till att åka till bygghandeln på måndag och inhandla ett antal lösa senar. Sedan ska jag prova pussla...
Klicka här för att svara