Byggahus.se

Efterlysning Africa!

1. P
    Medlem · 9 inlägg

Pipps

Medlem
    Vi ska slutbesikta vårt hus på måndag och fick just beskedet att vårt golvklinker i hallen inte kommer innan dess! (Det beställdes för länge sedan men butiken har strulat till det)

Är det någon som vet någon butik eller grossist som har klinkret på lager?
    Det heter Africa och levereras av Imola Keramica.

Som ni förstår är det bråttom.

2. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 092 inlägg

MathiasS

Medlem

Re: Efterlysning Africa!

Via ditt inköpsställe tar du reda på vem dom köper av (grossisten) - via grossisten kan du hitta importören, tex Konradssons Kakel. Ring till importören och prata med inköp - dom kan via fabriken antagligen ta reda på vem som har tagit hit denna platta och vem som kan ha på lager. Det finns också ett samarbete mellan vissa importörer/grossister så där finns också möjligheten att få hjälp.

Konradssons jobbade iaf på detta sätt och sökte en platta för min räkning.

3. Fasting65
    Medlem · Stockholm, Hägersten · 3 224 inlägg

Fasting65

Medlem

Re: Efterlysning Africa!

Imola finner du här:
    http://www.imolaceramica.it/

Det är en rätt stor, och vanlig producent. De flesta kakelbutiker i Stockholm säljer något från Cooperativa Ceramica d'imola.

Jag har själv upplevt vilken soppa det kan bli med kakelförsäljare och personligen ringt ner till en fabrik. I mitt fall fick jag mycket bra info och hjälp från Italien när den svenska återförsäljaren gömde sej bakom klyschor typ "ja, den där plattan har de inte på sitt lager" osv...

ps. Faktum är att du KAN få grejorna uppskickade med DHL från Italien - iallafall erbjöds jag möjligheten när jag hade problem. Det gällde då en annan producent, men det kan vara ett alternativ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.