Jag söker med lykta efter en rumsgivare till Siemens RVD 135 reglercentral utan framgång.

Modell till den reglercentralen har utgått ur sortimentet och har inte, vad jag kan förstå, en ersättning.

Rumsgivareen heter QAA10 men rumsenhet QAW50 eller QAW70 kan också vara av intresse.

Kanske finns der någon här som vet om och isåfall var man kan få tag på en sådan?

Sök på """ Siemens RVD 135 manual """ och gå in på Skellefte kraft. Så kommer manualen upp.
På sidan 16 i del 4 ,scrolla ner vidare, så står värden för givarna och kan kan ersättas med nytt element.

J jonaserik skrev:
Sök på """ Siemens RVD 135 manual """ och gå in på Skellefte kraft. Så kommer manualen upp.
På sidan 16 i del 4 ,scrolla ner vidare, så står värden för givarna och kan kan ersättas med nytt element.
Tack för svar!
Behöver hjälp med att förstå.
På sidan 16 står namnen på rumsenheterna men inga värden (vad jag kan se). Övriga givare har lite mer information.
Hur menar du med ersättas med nytt element?

Behöver du en ny, eller har du en som gått sönder?

mexitegel mexitegel skrev:
Behöver du en ny, eller har du en som gått sönder?
Skulle vilja installera en ny.
Mitt system har alltså ingen i dagsläget.

I iTryMybest skrev:
Skulle vilja installera en ny.
Mitt system har alltså ingen i dagsläget.
Kanske bättre du byter reglercentralen också och får de givare du vill ha till den. Den du söker verkar vara en udda fågel som inte bara är en NTC-givare utan som kommunicerar seriellt med centralen.

Kolla på Heiz24.de
De brukar ha både nytt och begagnat av utgångna produkter.
Jag har själv beställt därifrån och inga problem med leveranser mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.