8 832 läst ·
26 svar
9k läst
26 svar
efterlyser smart lysrörslösning över diskbänk
Denna har vi satt på några ställen. Det blir snyggt och finns alla möjliga tillbehör man kan länka ihop.
http://www.beslagdesign.se/produkter/40/

Annars finns det flera olika små smala T5 armaturer liknande Fagerhults som jeffan föreslog. Elektroskandia har en egen vet jag som har några storlekar mindre prislapp än Fagerhult.
http://www.beslagdesign.se/produkter/40/

Annars finns det flera olika små smala T5 armaturer liknande Fagerhults som jeffan föreslog. Elektroskandia har en egen vet jag som har några storlekar mindre prislapp än Fagerhult.
Lämnar dom någon förlängd garanti på sånna lampor?Rikard Ågren skrev:
Brinntiden på 30 000h motsvarar ju 3,5 år om dom är tända dygnet runt så det borde ju inte vara några problem för dom att lämna 3 års garanti i alla fall...?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Nackdelen med de där hörnmonterade är ju att de troligen bländar när man sitter vid köksbordet.. men alla kanske äter vid TVn numera
Dessa är ju mer som arbetsbelysning. Sällan man har på lysrör som mysbelysning medan man äter! Men jag tycker inte att man bländas så mycket av dessa hörnarmaturer.
Lysrör sätter man om man vill prioritera bra arbetsbelysning. Tycker man att det är viktigare att det blir snyggt så sätter man LED-strip, LED-spottar, eller halogenspottar
Lysrör sätter man om man vill prioritera bra arbetsbelysning. Tycker man att det är viktigare att det blir snyggt så sätter man LED-strip, LED-spottar, eller halogenspottar
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Plockade bort några inlägg som var otrevliga.
Trevligt att det finns fler som tycker lysrör är bättre än spottar d^_^bYrrol skrev:
Men blir det så mycket fett o.s.v. vid diskbänken?
Vid spisen blir det ju en del stekflott, men om det är en bit från spisen så är det väl inget jätteproblem?
Kollade på extremt smala lysrör, tror dom hette T4. De byggde bara 7 mm tror jag. Dom är svåra att hitta igen på nätet bara, jag ville kolla om dom var dimbara men det gick inte att få fram. Jag tror det är myresjökök som säljer dom.
Vi har ett antal sådna här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20143461 (Ikea Non Lysrör) monterade under våra överskåp, dolda av en sån där "sarg" man monterar under överskåpen, det blir mycket jämn och fin belysning.
Ah nu hittade jag min gamla fråga.
Har nu börjat använda köket och blir galen att jobba i mörker.
Är det någon som råkat på en slimmad lysrörsarmatur med kåpa?
-menar, kan ju dykt upp fler produkter sedan sist.
(de flesta har ju synliga lysrör men jag ser kök efter kök hur smutsigt det blir, känns enklare att hålla rent med kåpa)
Har nu börjat använda köket och blir galen att jobba i mörker.
Är det någon som råkat på en slimmad lysrörsarmatur med kåpa?
-menar, kan ju dykt upp fler produkter sedan sist.
(de flesta har ju synliga lysrör men jag ser kök efter kök hur smutsigt det blir, känns enklare att hålla rent med kåpa)
Klicka här för att svara

