Fagerhult Fino.

H_Fino.jpg

Denna har vi satt på några ställen. Det blir snyggt och finns alla möjliga tillbehör man kan länka ihop.

http://www.beslagdesign.se/produkter/40/
1215687660.jpg

Annars finns det flera olika små smala T5 armaturer liknande Fagerhults som jeffan föreslog. Elektroskandia har en egen vet jag som har några storlekar mindre prislapp än Fagerhult.

Rikard Ågren skrev:
Aldrig funderat på LED-list från hide-a-lite?

[länk]

Tycker den gör sig mycket bra under överskåp
Lämnar dom någon förlängd garanti på sånna lampor?
Brinntiden på 30 000h motsvarar ju 3,5 år om dom är tända dygnet runt så det borde ju inte vara några problem för dom att lämna 3 års garanti i alla fall...?

Nackdelen med de där hörnmonterade är ju att de troligen bländar när man sitter vid köksbordet.. men alla kanske äter vid TVn numera

Dessa är ju mer som arbetsbelysning. Sällan man har på lysrör som mysbelysning medan man äter! Men jag tycker inte att man bländas så mycket av dessa hörnarmaturer.

Lysrör sätter man om man vill prioritera bra arbetsbelysning. Tycker man att det är viktigare att det blir snyggt så sätter man LED-strip, LED-spottar, eller halogenspottar ;)

Mikael_L
Jag kan ju inte annat än hålla med R'en.
Vi kommer ha lysrör i kökstaket samt under ev överskåp. Men det är ju arbetsbelysning, som sen släcks för att ersättas av den andra belysningen när det sen ska ätas.

Y
Gillade de sistnämnda, fast de byggde lite förmycket på höjden, dvs kommer synas. :(

Plockade bort några inlägg som var otrevliga.

Yrrol skrev:
Spottar är ju så modernt idag men jag vill minsann ha lysrör!

Fast, över diskbänken, då vill jag gärna att de är omslutna i någon smart designad plastkåpa för jag har sett hur grisigt det blir med fett å annat. Hellre tvätta ren en kåpa än försöka få rent själva armaturen.
Trevligt att det finns fler som tycker lysrör är bättre än spottar d^_^b

Men blir det så mycket fett o.s.v. vid diskbänken?

Vid spisen blir det ju en del stekflott, men om det är en bit från spisen så är det väl inget jätteproblem?

Kollade på extremt smala lysrör, tror dom hette T4. De byggde bara 7 mm tror jag. Dom är svåra att hitta igen på nätet bara, jag ville kolla om dom var dimbara men det gick inte att få fram. Jag tror det är myresjökök som säljer dom.

Y
Ah nu hittade jag min gamla fråga.
Har nu börjat använda köket och blir galen att jobba i mörker.

Är det någon som råkat på en slimmad lysrörsarmatur med kåpa?

-menar, kan ju dykt upp fler produkter sedan sist.

(de flesta har ju synliga lysrör men jag ser kök efter kök hur smutsigt det blir, känns enklare att hålla rent med kåpa)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.