Efter att misslyckats med att böja 9mm kvartsstav som jag tänkte montera mellan vägg och vagnstycken (något svängda) i vårt gamla hus, är jag inne på att foga istället. Minns att våra snickare pratade om en sorts fog som funkade för tjockare fogar, jämfört med vanlig målarfog. Kan inte dra mig till minnes vad den hette dock.
Vid vissa längder funkade det bra att sätta list, men just här gick jag bet och varenda dyckert spräckte listen. Funderar på också på om det ser dumt ut med vit list mellan vägg o vagnstycken på någon del, medan väggfärgen möter vagnstyckets färg direkt i andra delar. Kanske sånt man inte tänker på med tiden förhoppningsvis.
Vid vissa längder funkade det bra att sätta list, men just här gick jag bet och varenda dyckert spräckte listen. Funderar på också på om det ser dumt ut med vit list mellan vägg o vagnstycken på någon del, medan väggfärgen möter vagnstyckets färg direkt i andra delar. Kanske sånt man inte tänker på med tiden förhoppningsvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Kapa till kvartsstaven i lagom längd (+lite kapmån).
Lägg den i blöt i några timmar och sätt den i spänn. Ska den böjas mycket, så får du spänna den lite i omgångar.
Jag har gjort så med lyckat resultat.
Är du rädd för att den ska spricka så kan du förborra med ett tunnt borr innan du spikar.
Lägg den i blöt i några timmar och sätt den i spänn. Ska den böjas mycket, så får du spänna den lite i omgångar.
Jag har gjort så med lyckat resultat.
Är du rädd för att den ska spricka så kan du förborra med ett tunnt borr innan du spikar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden