Ligger sjuk, ser på OS …. så har tid att fråga
Nä bara husets laster och personers nyttjande men i framtiden EL bil men på längre sikt.
Idag
Värme, tappvatten tillskottsEL
Spis tvätt tork avfuktare datorer TV belysning och vad man mer kan ha

Tänker att toppen som jag vill kapa kWh bara troligen bar har en tämligen kort varaktighet . Borde kanske kunna få den infon. Jag har bara sett månadens dagar och inte varaktigheten per dygn .
Tänker att om kompressorn stoppar och då även värme så märks det ju inte pga trögheten i huset.
Tror om det är kort tid så kan man även klara att vattnet inte kan värmas direkt.
Vi lever ett lyxliv där allt ska fungera och finnas tillgängligt - det kostar och är rätt onödigt. Inget livsuppehållande !!

Vill lösa detta men kan ju inte dessa bitar alls - irriterande
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Värmepumpen (kompressorn utan tillskott) drar som mest runt 5 A per fas, så det är inte där man kan kapa topparna.
 
kanske skall titta på en "energyhub ferroamp" `?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.