R
M Nazim Zubair M Nazim Zubair skrev:
Undrar om kondensator hade gått på fläkten eller något ännu värre hade hänt.
Kan du komma åt fläktvingarna och snurra på den , startar du upp som vanligt och snurrar till på fläkten och den börjar gå , så är det kondensatorn som get sig , vet du var den sitter , läs vad som står på den skriv upp allt och köp en ny , öppna upp plinten
se efter hur det är kopplat och byt , enkelt även för en lekman
 
R rävlyan skrev:
Kan du komma åt fläktvingarna och snurra på den , startar du upp som vanligt och snurrar till på fläkten och den börjar gå , så är det kondensatorn som get sig , vet du var den sitter , läs vad som står på den skriv upp allt och köp en ny , öppna upp plinten
se efter hur det är kopplat och byt , enkelt även för en lekman

Tack och lov snurrar fläkten som den var nyinstallerade. Det var en överhettnings avlösare som hade löst av som jag nu återställt och pannan fungerar väl. Tack för er funderingar och råd ni hade fört med i sökningen.
Tack ännu en gång.

MvH
Nisse
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.