Senn
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Om du är händig kan du ju skruva ut värmaren och skicka in den på lagning eller så går du in på bildelsbasen och söker på ditt regnr och köper en begagnad från en krockad bil. Dom verkar kosta ca 2000 och uppåt.
Er inte händig, och önskar att det bytes till nya delar
 
Senn Senn skrev:
Er inte händig, och önskar att det bytes till nya delar
Ja då får väl Toyota byta ut värmaren då :) eller så får du åka till någon bilfirma som jobbar med Ebersprächer. Den kommer inte laga sig själv :)
 
Senn
Tack, ska försöka det firman som det tales över om i Uppsala. Må jo finns nya delar å köpa, utan å måtte köpa en helt ny motor eller begagnade delar.
 
Nu finns de här i Stockholm men jag skulle nog framhålla de som en av landets duktigaste på värmare.
Om inte annat så kan de säkert tipsa vem som kan grejerna bäst nära dig.

De jobbar både med Eberspächer och Webasto sedan "evigheter".

https://varmarcenter.se/
 
Senn
Var å fick felsökning på det senteret, de kom fram till samma konklusjon som toyota att den måtte bytas. Så jag åkte hem i tanke boxen, och kom fram till att jag ville pröva diesel "rens".

Verkstaden berättar ju att det oftast är igen sota, så åkte till cirkelK och la ut 115 kr. Körte en tanke, fylte ny diesel och på med ei flaska till...och vet dere hva!!

Hahaha... Jodå, den fungerar och varmar så jag slipper å frys!
 
Senn
Tack för alla svar, och hjälp. Borde ha kommit fram till det tidigare, men viste inte att det fantes någon diesel rens....bara lite flax att jag fant det samman när jag köpte olje
 
Vänta tills det råder sträng kyla igen innan du är säker på att det fungerar.
Värmare kan ha intermitenta fel. Det är också varmare nu och då startar de lättare.
Bränslesystemet är också av envägstyp. Att bara hälla i "dieselrens" renar inte värmarens bränslesystem om det redan är igensatt.
 
  • Gilla
Senn
  • Laddar…
Senn
Huddingebo Huddingebo skrev:
Vänta tills det råder sträng kyla igen innan du är säker på att det fungerar.
Värmare kan ha intermitenta fel. Det är också varmare nu och då startar de lättare.
Bränslesystemet är också av envägstyp. Att bara hälla i "dieselrens" renar inte värmarens bränslesystem om det redan är igensatt.
Med dyse rens så fungerar värmaren perfekt, selv i 22 minusgrader! 🙏🙏🙏 Der sparte jag 11000kr! 🙏
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.