258 982 läst ·
3 081 svar
259k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Som sagt Ebba är upplyst hur det finns arvsrätter , men vill gå på "God tro" nu istället .SarB skrev:
Hon visar att hon uppenbart skiter i dessa
Vad ska hända? jag hoppas dom Legaten jag presenterat här ska träda in från ärvdabalken, hjälpa och stödja släktingarna, att sedan denna successivt övergången ogiltigförklarar köpekontraktet , alla inblandade har agerat snabbt .
Men framför allt att Ebba ger sig och själv lägger ner allt.
Jag hoppas du ger dig och lägger ner allt.T Takläggare skrev:Som sagt Ebba är upplyst hur det finns arvsrätter , men vill gå på "God tro" nu istället .
Hon visar att hon uppenbart skiter i dessa
Vad ska hända? jag hoppas dom Legaten jag presenterat här ska träda in från ärvdabalken, hjälpa och stödja släktingarna, att sedan denna successivt övergången ogiltigförklarar köpekontraktet , alla inblandade har agerat snabbt .
Men framför allt att Ebba ger sig och själv lägger ner allt.
Han förstod inte successivt övergång , efter som den är viktig vid denna tvist med Ebba.harry73 skrev:
Men nu bevisat för han att han hade fel, även plockat fram bevis, från olika håll inom lagen.
Det finns flera som resonerat som jag skulle gjort redan och det mesta jag har att säga är troligtvis redan sagt (observera att jag inte hängt med sedan trådens början). När det finns mer tid för mer utförliga tankar kan jag absolut dela med mig av dessa! Just nu är det arbete som måste prioriterasharry73 skrev:
Jag har försökt lämna tråden flertaler gånger men det är svårt att sluta läsa här
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
För bara in lite nya tänk när tråden verkar haka upp sig , eller glider iväg på fel uppgifter ,som någon försökte hänvisa till att arv inte var signerade eller daterade, sorry dom var signerade o daterade.SarB skrev:
Det finns flera som resonerat som jag skulle gjort redan och det mesta jag har att säga är troligtvis redan sagt (observera att jag inte hängt med sedan trådens början). När det finns mer tid för mer utförliga tankar kan jag absolut dela med mig av dessa! Just nu är det arbete som måste prioriteras
Jag har försökt lämna tråden flertaler gånger men det är svårt att sluta läsa här
Samt att jag får info skickade , som ex hela lagfartsansökan/köpekontrakt , inget blurr över namn o sådant , utan i sin helhet, får läsa betaltidningar ibland gratis, om det beror på datorn eller inställningar vet jag inte, ska jag dela den så går det inte, utan gången efter ska jag betala ifall jag ska läsa igen.
Samt en intressant tvist, den innehåller massa bra saker, som just arv, hävning, avtal, i god tro, osv, så vare sig vem som vinner så ser man hur dom tagit sig igenom allt , vilket är timtals av läsning i lagtexter av en erfaren advokat, som dom sedan summerar upp, klart kul och lärorikt.
Hur kan du låtsas vara intresserad av juridiken när du inte tycker det är viktigt om ett avtal håller i rätten?T Takläggare skrev:För bara in lite nya tänk när tråden verkar haka upp sig , eller glider iväg på fel uppgifter ,som någon försökte hänvisa till att arv inte var signerade eller daterade, sorry dom var signerade o daterade.
Samt att jag får info skickade , som ex hela lagfartsansökan/köpekontrakt , inget blurr över namn o sådant , utan i sin helhet, får läsa betaltidningar ibland gratis, om det beror på datorn eller inställningar vet jag inte, ska jag dela den så går det inte, utan gången efter ska jag betala ifall jag ska läsa igen.
Samt en intressant tvist, den innehåller massa bra saker, som just arv, hävning, avtal, i god tro, osv, så vare sig vem som vinner så ser man hur dom tagit sig igenom allt , vilket är timtals av läsning i lagtexter av en erfaren advokat, som dom sedan summerar upp, klart kul och lärorikt.
Oj vad ni ser annorlunda på tvisten .harry73 skrev:
Jag ser mer hur man kontaktar och bearbetar en gammal man som bor på ett ålderdomshem , ingen som undrar varför han bor där?
Ingen som funderar på arvsrätterna ? så sådana som jag kan bevisa våra teorier hur lätt man fördelar ett arv? att man kan töja lagen lite. som Ebba gör nu? bevisar bara att allt jag tog upp om särkullbarn stämmer.
Om god tro? där jag med gott samvete kan köpa stulna saker.
Allt detta lägger advokaterna nu upp hundratals timmar på att bevisa att allt detta är möjligt enligt lag , samt att man kan läsa hur dom försöker försvara sig, samt hur utgången blir, hur domare ser på ex god tro.
Allt sådan här lär jag och många fler, där man lär sig kryphålen som att göra någon arvlös , där man kan flytta över saker och pengar, hur noggrant systemet fungera? eller bevisar det bara vad jag säger om ex arv , där den goda tron ger mig rätt att försvara ex bonusfamiljen så dom inte behöver oroa sig för särkullbarn.
Allt detta finns i denna tvisten , alla lagar dom använder kan jag använda. Som jag berättat tidigare , börjar man i tid så är det 10 gånger svårare för någon att bevisa vad som skett , nu börjar Ebbas tvist dagen efter kontrakt .
Men gott humör i kväll.harry73 skrev:
Har bara visat vad man kan göra, som med Nils, han som var utbildad via så goda jurister , där han hävda äganderättens över gång i en hel tråd , jag sa bara att det finns säkert vägar ur, men han fortsatte , har du inte lärt dig något? fråga han mig. Hmmm jag tog och bevisa han motsatsen , visa sätt han inte trodde fanns. han kunde inte mot bevisa något.
Samma är det med tvister, som här med Ebba finns arvsrätter och avtal .
Finns den Goda tro .
Allt en politiker kan göra kan även en vanlig person göra , som att töja lagen , ok för henne ok för oss.
Så har jag lärt mig, jag följer tidigare tvister o domar , som ex denna.
Hur man ska berätta ,som nu Ebba gör, samt hur försvaret reagerar , samt vad utgången blir. vad man kan använda och vad som är svårt att motbevisa o vad som är lätt att bevisa.
Så följer jag tvister, ni funderar bara på ett skrivet avtal kan den hävas?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Du är medveten om att du genom de här två Ebba-trådarna inte bevisat ett jota va? Jag misstänker att du rent av inte kommit med en enda specifik juridisk referens på ett hundratal inlägg. Det är bara osammanhängande svammel, spekulationer och cirkelresonemang, varv efter varv.T Takläggare skrev:
Det sorgliga är att jag inte ens tror att du trollar.
Nej, snälla du. Anledningen till att Nils med flera slutat svara är för att du svamlar om irrelevanta saker och det är helt enkelt inte givande att fortsätta argumentera med dig. Folk har helt enkelt bättre saker för sig, men för all del, se det som en vinst du.T Takläggare skrev:Men gott humör i kväll.
Har bara visat vad man kan göra, som med Nils, han som var utbildad via så goda jurister , där han hävda äganderättens över gång i en hel tråd , jag sa bara att det finns säkert vägar ur, men han fortsatte , har du inte lärt dig något? fråga han mig. Hmmm jag tog och bevisa han motsatsen , visa sätt han inte trodde fanns. han kunde inte mot bevisa något.
Samma är det med tvister, som här med Ebba finns arvsrätter och avtal .
Finns den Goda tro .
Allt en politiker kan göra kan även en vanlig person göra , som att töja lagen , ok för henne ok för oss.
Så har jag lärt mig, jag följer tidigare tvister o domar , som ex denna.
Hur man ska berätta ,som nu Ebba gör, samt hur försvaret reagerar , samt vad utgången blir. vad man kan använda och vad som är svårt att motbevisa o vad som är lätt att bevisa.
Så följer jag tvister, ni funderar bara på ett skrivet avtal kan den hävas?
Men om Matz avtal inte gäller, är han isf fortfarande 4/27 dels ägare av gården?
Om det handlar om att dödsboet avslutades då, men på felaktiga grunder - dvs de trodde att alla delar var ordnade.
Kan man öppna det igen?
Om det handlar om att dödsboet avslutades då, men på felaktiga grunder - dvs de trodde att alla delar var ordnade.
Kan man öppna det igen?
Vem är det som har särkullbarn?T Takläggare skrev:Oj vad ni ser annorlunda på tvisten .
Jag ser mer hur man kontaktar och bearbetar en gammal man som bor på ett ålderdomshem , ingen som undrar varför han bor där?
Ingen som funderar på arvsrätterna ? så sådana som jag kan bevisa våra teorier hur lätt man fördelar ett arv? att man kan töja lagen lite. som Ebba gör nu? bevisar bara att allt jag tog upp om särkullbarn stämmer.
Om god tro? där jag med gott samvete kan köpa stulna saker.
Allt detta lägger advokaterna nu upp hundratals timmar på att bevisa att allt detta är möjligt enligt lag , samt att man kan läsa hur dom försöker försvara sig, samt hur utgången blir, hur domare ser på ex god tro.
Allt sådan här lär jag och många fler, där man lär sig kryphålen som att göra någon arvlös , där man kan flytta över saker och pengar, hur noggrant systemet fungera? eller bevisar det bara vad jag säger om ex arv , där den goda tron ger mig rätt att försvara ex bonusfamiljen så dom inte behöver oroa sig för särkullbarn.
Allt detta finns i denna tvisten , alla lagar dom använder kan jag använda. Som jag berättat tidigare , börjar man i tid så är det 10 gånger svårare för någon att bevisa vad som skett , nu börjar Ebbas tvist dagen efter kontrakt .
Om tvisten skulle vara så självklar som många tror , så skulle dom inte ens behöva gå till rätten , utan Ebba skulle lugnt kunna renovera upp stället.Nötegårdsgubben skrev:
Du är medveten om att du genom de här två Ebba-trådarna inte bevisat ett jota va? Jag misstänker att du rent av inte kommit med en enda specifik juridisk referens på ett hundratal inlägg. Det är bara osammanhängande svammel, spekulationer och cirkelresonemang, varv efter varv.
Det sorgliga är att jag inte ens tror att du trollar.
Men både press o andra säger att det är en komplicerad tvist.