84 776 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Om pressen vill skriva om det så väljer dom själva att skriva om det, om du ringer pressen o vill ha något publicerat så väljer dom att inte framföra det, samma här på Byggahus, så äger dom rättigheterna till allt som publiceras, samt rätten att ta bort det , facebook lika,osv.S Snickerick skrev:Du får nog tala lite ur skägget. Det där var bara en väldigt luddig beskrivning av delar av vad t.ex. jag nämnt. Vad menar du, och hur tänker du?
Vad gäller att Esbjörns brorson har betett sig illa, så har ju Esbjörn i stor utsträckning spelat vidare på det och dragit nytta av det. Är det ok alltså tycker du? Där om någonstans kan man ju tala om gråzon.
Så släktingarna har inte gjort något fel eller hot, eller vad är hotet? som du framför ,att dom ringt press? detta är inget hot.
Ringa till pressen kan vara en god affär, många gånger betalar dom 10000 kr för en bättre nyhet , men en sådan stor en som Ebba affären har dom säkert trissa upp prislappen mellan Expressen o Aftonbladet och fått betydligt bättre betalt.
Lite jul pengar Matz snabbt skrapa ihop på ett två samtal , han verkar inte dum, jag hade gjort exakt lika med en sådan nyhet .
Lite jul pengar Matz snabbt skrapa ihop på ett två samtal , han verkar inte dum, jag hade gjort exakt lika med en sådan nyhet .
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag hon får göra det men hur smart är det av henne att inleda erbjuda ett skambud till en 81 åring.-RB- skrev:
Hon borde ha förstått bättre på en organisk nivå.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Hyltran från Veglemyren skrev:
Hon inledde inte med något skambud.Hyltran från Veglemyren skrev:
Du borde förstå bättre på en organisk nivå.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Hade inte jag heller gjort från början..Hyltran från Veglemyren skrev:
stället av det media har visat har ju förfallit..
skambud, nä realistiskt med tanke på skicket...
Nej, det gjorde hon inte. Och det står inte heller i din referens. Det är du som inte förstår texten du läser och själv lägger till saker som inte står.Hyltran från Veglemyren skrev:
Det står att Esbjörn tackade nej till ett bud på 2.5 miljoner. Det står INTE att det var Ebba som la det budet. Och det var det inte heller. Det var den där kusrgårdsmyglartanten. Hon som sol och vårar gamla gubbar, som har viten upp över öronen osv.
Texten om 2.5 miljoner är dessutom en återberättelse av hur en annan tidning på ett mycket vinklat sätt försöker framställa affären. Alltså allt annat än en framställning av fakta, eller ens ett försök till.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
S Snickerick skrev:Nej, det gjorde hon inte. Och det står inte heller i din referens. Det är du som inte förstår texten du läser och själv lägger till saker som inte står.
Det står att Esbjörn tackade nej till ett bud på 2.5 miljoner. Det står INTE att det var Ebba som la det budet. Och det var det inte heller. Det var den där kusrgårdsmyglartanten. Hon som sol och vårar gamla gubbar, som har viten upp över öronen osv.
Texten om 2.5 miljoner är dessutom en återberättelse av hur en annan tidning på ett mycket vinklat sätt försöker framställa affären. Alltså allt annat än en framställning av fakta, eller ens ett försök till.
Även om hon i juridisk mening har rätt i sak så har detta lett till att hon har fått problem.
”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
”
Vad är det du anser att jag inte förstår?
Versionerna går isär och hon har satt sig i klistret. På vilket sätt tycker du att jag har fel i min slutsats?
Det torde vara mer än tydligt att jag redan förklarat att du har fel i ditt påstående om att Ebba lagt ett skambud. Inte heller den referens du nu citerar gör detta gällande. Det framgår att hennes första bud var 3.8 miljoner.Hyltran från Veglemyren skrev:
Det är inte hon som satt sig i klistret, det är Esbjörn som satt sig i klistret, och därför är han nu också stämd inför domstol.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag skrev tre till fyra miljoner vilket enligt artikeln är att anse som ett skambud.S Snickerick skrev:Det torde vara mer än tydligt att jag redan förklarat att du har fel i ditt påstående om att Ebba lagt ett skambud. Inte heller den referens du nu citerar gör detta gällande. Det framgår att hennes första bud var 3.8 miljoner.
Det är inte hon som satt sig i klistret, det är Esbjörn som satt sig i klistret, och därför är han nu också stämd inför domstol.
Och 3,8 miljoner är för övrigt ganska nära tre till fyra miljoner.
Enligt artikeln går versionerna isär.
Har hon inte dragit sig ur affären? Hon sa ju något på nyheterna om det igår har jag för mig?
Redigerat: