Nissens
E elmont skrev:
???
Men snälla om någon annan bettet sig illa urskuldar det ju knappast att hon gör det. Hur tänker ni?
Man undrar ju hur du tänker... OM hon över huvud taget gjort något fel, så är det ingenting jämfört med vad Esbjörn gjort. Hur kan du blunda för det?

T
S Snickerick skrev:
Du får nog tala lite ur skägget. Det där var bara en väldigt luddig beskrivning av delar av vad t.ex. jag nämnt. Vad menar du, och hur tänker du?

Vad gäller att Esbjörns brorson har betett sig illa, så har ju Esbjörn i stor utsträckning spelat vidare på det och dragit nytta av det. Är det ok alltså tycker du? Där om någonstans kan man ju tala om gråzon.
Om pressen vill skriva om det så väljer dom själva att skriva om det, om du ringer pressen o vill ha något publicerat så väljer dom att inte framföra det, samma här på Byggahus, så äger dom rättigheterna till allt som publiceras, samt rätten att ta bort det , facebook lika,osv.

Så släktingarna har inte gjort något fel eller hot, eller vad är hotet? som du framför ,att dom ringt press? detta är inget hot.

T
Ringa till pressen kan vara en god affär, många gånger betalar dom 10000 kr för en bättre nyhet , men en sådan stor en som Ebba affären har dom säkert trissa upp prislappen mellan Expressen o Aftonbladet och fått betydligt bättre betalt.

Lite jul pengar Matz snabbt skrapa ihop på ett två samtal , han verkar inte dum, jag hade gjort exakt lika med en sådan nyhet .:cool:

Staffans2000
T Takläggare skrev:
Lite jul pengar Matz snabbt skrapa ihop på ett två samtal , han verkar inte dum, jag hade gjort exakt lika med en sådan nyhet .:cool:
Du ser!
Moralen går alltid omvägen genom den egna plånboken.

Staffan

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Lustigt är att höra mobben som samlats för att bevittna hur Esbjörn ska avtvingas sin egendom
Det är inte hans egendom längre. Han har sålt den.

• Gilla
  • Haha
pacman42 och 5 till
  • Laddar…
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Det är inte konstigt att han nu, på äldre dagar är så fast vid släktgården.Inte alltid möts vi av empatiska människor som har
förmåga att hjälpa andra !!!
Borde inte Matz som även han har intresse i fastigheten vara intresserad av att hjälpa till?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
S
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag hon får göra det men hur smart är det av henne att inleda erbjuda ett skambud till en 81 åring.

Hon borde ha förstått bättre på en organisk nivå.

[länk]
Jag hon får göra det men hur smart är det av henne att inleda erbjuda ett skambud till en 81 åring.

Hon borde ha förstått bättre på en organisk nivå.

[länk]
Hon inledde inte med något skambud.

Du borde förstå bättre på en organisk nivå.

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
A
inget skambud..
Enda skammen skall ligga på den som går till media för att gnälla om att man inte är nöjd efter att ha insett att gamar fanns inom släkten...

• Gilla
Andreas_kalmar och 3 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Hon inledde inte med något skambud.

Du borde förstå bättre på en organisk nivå.
Hon bjöd mindre än tre till fyra miljoner till att börja med. Källa till det är länken till Aftonbladet i mitt inlägg och det kallar jag att inleda med ett skambud.

A
Hon bjöd mindre än tre till fyra miljoner till att börja med. Källa till det är länken till Aftonbladet i mitt inlägg och det kallar jag att inleda med ett skambud.
Hade inte jag heller gjort från början..
stället av det media har visat har ju förfallit..
skambud, nä realistiskt med tanke på skicket...

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
S
Nej, det gjorde hon inte. Och det står inte heller i din referens. Det är du som inte förstår texten du läser och själv lägger till saker som inte står.

Det står att Esbjörn tackade nej till ett bud på 2.5 miljoner. Det står INTE att det var Ebba som la det budet. Och det var det inte heller. Det var den där kusrgårdsmyglartanten. Hon som sol och vårar gamla gubbar, som har viten upp över öronen osv.

Texten om 2.5 miljoner är dessutom en återberättelse av hur en annan tidning på ett mycket vinklat sätt försöker framställa affären. Alltså allt annat än en framställning av fakta, eller ens ett försök till.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Nej, det gjorde hon inte. Och det står inte heller i din referens. Det är du som inte förstår texten du läser och själv lägger till saker som inte står.

Det står att Esbjörn tackade nej till ett bud på 2.5 miljoner. Det står INTE att det var Ebba som la det budet. Och det var det inte heller. Det var den där kusrgårdsmyglartanten. Hon som sol och vårar gamla gubbar, som har viten upp över öronen osv.

Texten om 2.5 miljoner är dessutom en återberättelse av hur en annan tidning på ett mycket vinklat sätt försöker framställa affären. Alltså allt annat än en framställning av fakta, eller ens ett försök till.

Även om hon i juridisk mening har rätt i sak så har detta lett till att hon har fått problem.

Text från diskussionsforum om juridisk tvist rörande en fastighetstransaktion. Skärmdump av en text ur ett foruminlägg om en fastighetsaffär där priser och kontraktsskrivning diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av text från en diskussionstråd om en fastighetsaffär och en marknadsvärdering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det du anser att jag inte förstår?

Versionerna går isär och hon har satt sig i klistret. På vilket sätt tycker du att jag har fel i min slutsats?

• Gilla
Igen
  • Laddar…
S
Även om hon i juridisk mening har rätt i sak så har detta lett till att hon har fått problem.

[bild] [bild] [bild]

Vad är det du anser att jag inte förstår?

Versionerna går isär och hon har satt sig i klistret. På vilket sätt tycker du att jag har fel i min slutsats?
Det torde vara mer än tydligt att jag redan förklarat att du har fel i ditt påstående om att Ebba lagt ett skambud. Inte heller den referens du nu citerar gör detta gällande. Det framgår att hennes första bud var 3.8 miljoner.

Det är inte hon som satt sig i klistret, det är Esbjörn som satt sig i klistret, och därför är han nu också stämd inför domstol.

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Det torde vara mer än tydligt att jag redan förklarat att du har fel i ditt påstående om att Ebba lagt ett skambud. Inte heller den referens du nu citerar gör detta gällande. Det framgår att hennes första bud var 3.8 miljoner.

Det är inte hon som satt sig i klistret, det är Esbjörn som satt sig i klistret, och därför är han nu också stämd inför domstol.
Jag skrev tre till fyra miljoner vilket enligt artikeln är att anse som ett skambud.

Och 3,8 miljoner är för övrigt ganska nära tre till fyra miljoner.

Enligt artikeln går versionerna isär.

Har hon inte dragit sig ur affären? Hon sa ju något på nyheterna om det igår har jag för mig?

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.