39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
Va gnäller du för om du har så mycket information?R Rolles skrev:Nej, jag är atist, sosse, gamal, vet mycket om kärnkraft och dess risker skulle kunna bli en egen tråd, är rädd att Putin sänder några "teorister" som lätt spränger i och runt kärnkraftverk då blir det elbrist, är för vindkraft till havs, för solceller och batterier i hus. Är tekniker, jobbat med elektronik i yrket men har byggt några hus som pensionär.
Besviken att detta forum blivit en samling av dyckert.
Bara att skriva på.
sosse och rädd för Putin..
jaha?
batteri i hus?
Tjata kan man göra på olika sett och en stor sudd pengar kan få folk att känna sig tvingade till en affär. Sedan om man ändrar sig och hävdar att man inte vet vad man skrivit på så kanske man inte ska skriva på nästa dokument? Dags att omyndig förklara Esbjörn om han gör samma fel 2 gånger på så kort tid. Detta skulle nog även vara den enda vägen för honom att få behålla huset nu men den vägen ville ombuden gå förra gången och gör troligen inte nu heller.R Rolles skrev:
Håll isär Ebba som person och politiker och se det rent juridiskt. Men dettta kanske är för mycket begärt?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
snuttjulle skrev:
Tjata kan man göra på olika sett och en stor sudd pengar kan få folk att känna sig tvingade till en affär. Sedan om man ändrar sig och hävdar att man inte vet vad man skrivit på så kanske man inte ska skriva på nästa dokument? Dags att omyndig förklara Esbjörn om han gör samma fel 2 gånger på så kort tid. Detta skulle nog även vara den enda vägen för honom att få behålla huset nu men den vägen ville ombuden gå förra gången och gör troligen inte nu heller.
Håll isär Ebba som person och politiker och se det rent juridiskt. Men dettta kanske är för mycket begärt?
Person och politiker Ebba är i min värd utan moral. Att övertala en gammal man att sälja, hon kan backa och köpa annat hus. Att komma med falska uppgifter inom politiken, typ om solceller, sjukvård mm bara för att få sitta i regeringen. KD kan åka ut, bygger inte upp Sverige.snuttjulle skrev:
Tjata kan man göra på olika sett och en stor sudd pengar kan få folk att känna sig tvingade till en affär. Sedan om man ändrar sig och hävdar att man inte vet vad man skrivit på så kanske man inte ska skriva på nästa dokument? Dags att omyndig förklara Esbjörn om han gör samma fel 2 gånger på så kort tid. Detta skulle nog även vara den enda vägen för honom att få behålla huset nu men den vägen ville ombuden gå förra gången och gör troligen inte nu heller.
Va? sitta i regeringen..?R Rolles skrev:
Nu har du blandat ihop en massa...
Det är inte kd som sitter i regeringen..
däremot så har du mp och S 2 stora lögn partier...
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jo jo... mp har sett till så mycket har blivit nerlagt.. Men vad har det med Ebba och denna tråden att göra?R Rolles skrev:
Är hon het som ett kärnkraftverk?
Tage Erlander... Var nog lite gammal för Ebba...
Men visst vill säkert vissa ha en sugar daddy.. Men vad menar du egentligen?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Känns som att tråden lämnat ämnet rätt kraftigt. Jag är inte särdeles förtjust i Ebba, men här är det nog så att Esbjörn är ute och cyklar.
Han har skrivit på en förlikning. Han kände sig lurad i första skeded när han skrev på ett avtal. Det gick en vända till och han skrev på en förlikning?! Han borde vara riktigt försiktig med vad han skriver på efter första missen och så gör han det igen?
Vem som ligger bakom det ena eller det andra har jag ingen aning om med Ebba är oskyldig i detta fall, det borde man faktiskt se oavsett t vad man tycker om henne i övrigt.
Det finns många människor jag gillar och många jag ogillar (jag misstänker att det är så för oss alla). Jag skulle dock aldrig drömma om att försöka sätta dit en oskyldig person, hur mycket jag än ogillade denne, och det känns som att det är det man försöker göra när man ger sig på Ebba här.
Han har skrivit på en förlikning. Han kände sig lurad i första skeded när han skrev på ett avtal. Det gick en vända till och han skrev på en förlikning?! Han borde vara riktigt försiktig med vad han skriver på efter första missen och så gör han det igen?
Vem som ligger bakom det ena eller det andra har jag ingen aning om med Ebba är oskyldig i detta fall, det borde man faktiskt se oavsett t vad man tycker om henne i övrigt.
Det finns många människor jag gillar och många jag ogillar (jag misstänker att det är så för oss alla). Jag skulle dock aldrig drömma om att försöka sätta dit en oskyldig person, hur mycket jag än ogillade denne, och det känns som att det är det man försöker göra när man ger sig på Ebba här.
ohh happy lord, ohh happy lord..Fairlane skrev:
Känns som att tråden lämnat ämnet rätt kraftigt. Jag är inte särdeles förtjust i Ebba, men här är det nog så att Esbjörn är ute och cyklar.
ammmeeennn..
o yeah..
Jag har tyckt om detta byggforum, tycker det är synd med politiska vinklingar, alltid blåbruna osanningar. Vet inte hur det hamnade på Ebba för min del, men det var någon kommentar som triggade det. Det finns oändligt många oseriösa gnällforum.Fairlane skrev:
Admin: Rensa upp i detta byggforum.
Jo börja med dig...R Rolles skrev:
verkar ju vara mest du som gnäller, och vill ha någon sorts diktatur på detta forum..
Redigerat av moderator:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Just nu är det väl mest du som bidrar med de delarna?R Rolles skrev:
Som sagt, jag är inte särskilt förtjust i Ebba Busch, men jag skiljer på sak och person.
Ett sätt att underlätta för moderaterna är att inte bidra till den politiska vinklingen.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Den här tråden har fram tills nu innehållt väldigt lite politik för att ändå handla om en politiker.
Då så är det tråkigt att man helt plötsligt får höra att våra gamlingar inte längre kan fatta egna beslut.
Då så är det tråkigt att man helt plötsligt får höra att våra gamlingar inte längre kan fatta egna beslut.