39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
@elpaco , skäll inte på @Maskintok, det är många sidor sedan du själv skrev något som konkret berörde trådens ämne. Men genom sig själv känner man andra (som det inte står i Bibeln)...
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Ebbas moraliska problem.. 
jaha.. att skaffa ett hus att bo i nära sitt ex så att barnen får en trevlig och härlig barndom..
Jo tjena...
Men moral och etik är inget en vänster nisse skall öppna munnen om..
Nu när statsministern sitter och pratar antisemitism så borde ju alla kommunister och vänsterfolk gömma sig rejält...
Och hoppas att dagens generation inte hört vad ni gjorde under samma period...
jaha.. att skaffa ett hus att bo i nära sitt ex så att barnen får en trevlig och härlig barndom..
Jo tjena...
Men moral och etik är inget en vänster nisse skall öppna munnen om..
Nu när statsministern sitter och pratar antisemitism så borde ju alla kommunister och vänsterfolk gömma sig rejält...
Och hoppas att dagens generation inte hört vad ni gjorde under samma period...
Vem mer än du blandar in religion? Använd citat om du vill kommentera nåt annars blir det bara löjligt.Bananskalare skrev:
Om man nu blandar in religion i diskussionen. Så kan man enkelt konstatera att de flesta religoner har en mörk historia. Tror alltså inte att vi ska döma kristendomen ensam. Islam är en annan religion som inte är mycket bättre än kristendomen. Ingen av dessa är bättre eller sämre än den andra när det gäller krig och galenskaper i guds namn.
Med detta anser jag att det är punkt....
tackar för taggenSågspånPappspikEternit skrev:
jag får ge honom en eloge för att ha trott något som stämt i många hänseenden..
Men sanningen är att jag sällan läser fel.
Jag försöker läsa 2 gånger innan jag går vidare.. För vissa skriver med underton, som man inte alltid fattar.. första gången..
Men påhoppen som blir likt personangrepp kan han lägga av med..
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Kan någon av er bråkstakar förklara vad Ebba skulle ha gjort istället, så hennes agerande kunde passera era moralistiska nålsögon?
Att hårdnackat driva en juridisk strid mot en äldre man som ångrar sig?SågspånPappspikEternit skrev:
Att ur ett extremt starkare läge hävda sin rätt mot den synliges svage?
Att inte vända kinden till?
Att dra upp ett ombuds solkiga förflutna och posta för sina följare på internet i en ren smutskastningskampanj som uppenbarligen inte har något med det juridiska att göra?
Att som partiledare för ett parti som vill ha en tuffare rättsstat erkänna sig skyldig till ett brott för att minuten senare förklara sig moraliskt oskyldig?
osv osv
Det förvånar mig att ni ser detta som att Ebba letar efter ett hus och vad är det för fel med det? Så blinda kan väl ändå ingen vara?
Och maskintoks raljerande ovan tänker jag bara ignorera.
Edit- en rolig till:
Att kräva att alla som frågar henne om ärendet skall betala pengar till en organisation som motverkar pedofili …
Redigerat:
Ja nu ser jag fram mot det värde du skall skänka tråden i form av argument och inte bara ifrågasättanden. Låt höra dina svar i rediga resonemang.SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Tycker du att vi ska ha en generell ångerrätt efter påskrivet köpekontrakt vid fastighetsaffärer i Sverige? Eller gäller det bara om köparen är en partiledare du ogillar?elpaco skrev:
Att hårdnackat driva en juridisk strid mot en äldre man som ångrar sig?
Att dra upp ett ombuds solkiga förflutna och posta för sina följare på internet i en ren smutskastningskampanj som uppenbarligen inte har något med det juridiska att göra?
Att som partiledare för ett parti som vill ha en tuffare rättsstat erkänna sig skyldig till ett brott för att minuten senare förklara sig moraliskt oskyldig?
osv osv
Det förvånar mig att ni ser detta som att Ebba letar efter ett hus och vad är det för fel med det? Så blinda kan väl ändå ingen vara?
Vad gäller förtalet nämnde hon aldrig icke-advokaten vid namn.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Jag tycker att avtal ska hållas. Finns ett av båda parter påskrivet köpekontrakt i en fastighetsaffär ska detta gälla och hedras av båda parter. Det skulle bli omöjligt att göra fastighetsaffärer i det här landet om det inte gick att lita på att motparten fullföljer affären. Jag vill inte ha öppet köp för säljaren när jag köper hus, och riskera att bli hemlös. Jag tror också att majoriteten av befolkningen håller med om detta.elpaco skrev:
Det är väl just därför hon sitter kvar. Typ i orubbat bo?SågspånPappspikEternit skrev:
Jag tycker att avtal ska hållas. Finns ett av båda parter påskrivet köpekontrakt i en fastighetsaffär ska detta gälla och hedras av båda parter. Det skulle bli omöjligt att göra fastighetsaffärer i det här landet om det inte gick att lita på att motparten fullföljer affären. Jag vill inte ha öppet köp för säljaren när jag köper hus, och riskera att bli hemlös. Jag tror också att majoriteten av befolkningen håller med om detta.
Ebba valde att fråga på ett hus..
De kom överens.. skrev på ett kontrakt..
Den ena halvan fick en större summa pengar på sitt konto..
valde senare att hävda att han ångrat sig..
Men han tog aldrig ut pengarna och gav dessa tillbaka.. Eller satte över till Ebbas konto.. Utan behöll dessa..
Sedan började en massa smutskastning mm att ske..
Ebba skrev sitt inlägg... Men hon nämnde aldrig någon vid namn.. det är moral och heder...
Men så är även att säga och skriva sanningen... Sedan att lagen kan tolka detta som ett lagbrott betyder inte alls att det är moraliskt fel..
Nä jag kan inte se eller fundera på vad Ebba gjort som skulle varit moraliskt fel.. Eller vad hon skulle gjort annorlunda...
De kom överens.. skrev på ett kontrakt..
Den ena halvan fick en större summa pengar på sitt konto..
valde senare att hävda att han ångrat sig..
Men han tog aldrig ut pengarna och gav dessa tillbaka.. Eller satte över till Ebbas konto.. Utan behöll dessa..
Sedan började en massa smutskastning mm att ske..
Ebba skrev sitt inlägg... Men hon nämnde aldrig någon vid namn.. det är moral och heder...
Men så är även att säga och skriva sanningen... Sedan att lagen kan tolka detta som ett lagbrott betyder inte alls att det är moraliskt fel..
Nä jag kan inte se eller fundera på vad Ebba gjort som skulle varit moraliskt fel.. Eller vad hon skulle gjort annorlunda...
Drivs du kanske av nån form av politisk övertygelse mer än det faktum att lagen är lika för alla? Varför i helvete skall EBT inte ha samma rättigheter som resten av medborgarna? Det är en så in i helvete korkad inställning, eller är DU så blind?elpaco skrev:
Att hårdnackat driva en juridisk strid mot en äldre man som ångrar sig?
osv osv
Edit- en rolig till:
Att kräva att alla som frågar henne om ärendet skall betala pengar till en organisation som motverkar pedofili …
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg