hsd
thomas33 thomas33 skrev:
Nu kör Ebba ett varv till:
[länk]
Även denna gång utan säljarens namnteckning bevittnad!!!
Ebba har panik ,snart får partiet panik

Den som haft mest panik verkar vara Esbjörn... Han blir inte kvitt sina onda andar som väser i hans öra, varför sålde du hur kunde du vi hade bestämt att du skulle testamentera gården till oss när du dör... Så vi kan få pengarna

Jag tror inte alls på att gubben inte minns. Eller selektiv minnesförlust.
Han minns väldigt mycket för att vara dement.... Ebba hade väl vittne med och kan berätta vad som hände...
Det är för mycket frågetecken.
Jag tror att Ebba har skött allt snyggt. Hon har för mycket att förlora på att fiffla. Hon har mer att förlora en gubben. Han tjänar på den här uppmärksamheten. Det gör inte Ebba.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
harry73
Har det hänt något nytt senaste tiden?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det är jul- och nyårsvila!
Myndighetssverige har gått i ide.

harry73 harry73 skrev:
Journalisterna fick en centerpartist att jaga istället så Ebba är inte intressant längre.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
Okej, är du säker på att det var avslag så stämmer ju det. Tänkte dom bara blandad ihop begreppen här. Men jag skulle dock gissa på att avslaget beror på att det inte var orginalhandling. Bevittning ska man få möjlighet att åtgärda detta innan avslag. Men de kanske hon fått?
Ni har som jag förstår helt rätt med det mesta. Skall bara tillägga att när en namnteckning skall bevittnas är det den som skriver namnteckningen som godkänner vilka som skall bevittna den. De måste också närvara och se när personen skriver sin namnteckning och det går inte att göra det i efterhand.

T Takläggare skrev:
Personligen tror jag inte hon har handlat i god tro , mycket talar emot.

1.Redan dagen efter ville Esbjörn häva avtalet, Ebba vägrar svara.
2.Ebba försöker skriva en handskrivet brev från henne personligen att Esbjörn ska respektera avtalet , vilket är tidsenligt enligt Esbjörns ålder, inte skrivet via dator som man annars gör.
3. Hon provar skicka in en ofullständig lagfartsansökan för att sätt press på affären.
4.Hon ger en öppning till hävning nu när hon vet att Esbjörn har ett försvar som kan hålla, men Ebba vägrar ändå ge sig.
5.Att köpebrev var inte helt perfekta trotts att hon hade en erfaren mäklare som skrev ut dom, samt att mäklaren verkligen inte ville ha något med denna affär att göra med.
6. Ebba börja röja träd och sly på tomten innan hon ens äger fastigheten
7. Ebba är en framstående person som mycket väl kan ha påverkat Esbjörn, där han blev uppvaktad och fick uppmärksamhet av Ebba.

Lägger man fram alla dessa fakta som kommit fram, så tycker jag hon ska backa , dels på hennes ställning samt att hon inte förlora något på den.
T Takläggare skrev:
Personligen tror jag inte hon har handlat i god tro , mycket talar emot.

1.Redan dagen efter ville Esbjörn häva avtalet, Ebba vägrar svara.
2.Ebba försöker skriva en handskrivet brev från henne personligen att Esbjörn ska respektera avtalet , vilket är tidsenligt enligt Esbjörns ålder, inte skrivet via dator som man annars gör.
3. Hon provar skicka in en ofullständig lagfartsansökan för att sätt press på affären.
4.Hon ger en öppning till hävning nu när hon vet att Esbjörn har ett försvar som kan hålla, men Ebba vägrar ändå ge sig.
5.Att köpebrev var inte helt perfekta trotts att hon hade en erfaren mäklare som skrev ut dom, samt att mäklaren verkligen inte ville ha något med denna affär att göra med.
6. Ebba börja röja träd och sly på tomten innan hon ens äger fastigheten
7. Ebba är en framstående person som mycket väl kan ha påverkat Esbjörn, där han blev uppvaktad och fick uppmärksamhet av Ebba.

Lägger man fram alla dessa fakta som kommit fram, så tycker jag hon ska backa , dels på hennes ställning samt att hon inte förlora något på den.
Jag har följt detta från början. Om till dessa 7 punkter lägger till att kontraktet skrevs på i huset vid skymningen och det fanns inge el, 3 stearinljus var enda ljuskällan. Ebba hade med sig en väninna som satt i andra ändan av det långa bordet. Esbjörn var ensam. Lite konstig plats att skriva på ett kontrakt.

N
L L JOS skrev:
Ni har som jag förstår helt rätt med det mesta. Skall bara tillägga att när en namnteckning skall bevittnas är det den som skriver namnteckningen som godkänner vilka som skall bevittna den. De måste också närvara och se när personen skriver sin namnteckning och det går inte att göra det i efterhand.
Jag för medge att jag inte har exakt stenkoll på hur IM går till väga när dom ger någon möjlighet att läka bristen. Oavsett så är det jag skrivit korrekt. Brisen av avsaknad av bevittning kan läkas i efterhand.

• Gilla
08a
  • Laddar…
S
L L JOS skrev:
Jag har följt detta från början. Om till dessa 7 punkter lägger till att kontraktet skrevs på i huset vid skymningen och det fanns inge el, 3 stearinljus var enda ljuskällan. Ebba hade med sig en väninna som satt i andra ändan av det långa bordet. Esbjörn var ensam. Lite konstig plats att skriva på ett kontrakt.
Fast det är inte sant.
Avtalet undertecknades mitt på dagen i augusti och det har i efterhand verifierats att det var en solig dag. Dessutom finns el och elektrisk belysning i huset vilket bland annat visats i Expressens reportage.
Esbjörn har uppmanats ha med sig någon mer i processen och han har haft alla möjligheter. Enligt Esbjörns egen utsago har han också pratat med flera nära och kära och tillfrågat dem om de ville köpa, vilket de inte ville.

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
S
Ett köpeavtal behöver inte bevittnas. Det är i sig ingen brist att avtalet inte är bevittnat.

Dessutom har ju domstolen redan slagit fast att köpeavtalet uppfyller formkraven och att Esbjörn skrivit under av egen fri vilja. Och att avtalet därför är giltigt om inte Esbjörn kan visa varför avtalet inte skulle vara det. Efter att Esbjörn inkommit med sin bevisning, sa domstolen att han fick en månad på sig att inkomma med sådan bevisning. Indirekt a domstolen alltså att redan inkommen bevisning inte visade detta, och någon ny bevisning inom Esbjörn inte med. Hans tid har nu gått ut.

P
L L JOS skrev:
Det verkar som att Esbjörns hus ligger på södra halvklotet. Skymning mitt på eftermiddagen i augusti.

• Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Ett köpeavtal behöver inte bevittnas. Det är i sig ingen brist att avtalet inte är bevittnat.

Dessutom har ju domstolen redan slagit fast att köpeavtalet uppfyller formkraven och att Esbjörn skrivit under av egen fri vilja. Och att avtalet därför är giltigt om inte Esbjörn kan visa varför avtalet inte skulle vara det. Efter att Esbjörn inkommit med sin bevisning, sa domstolen att han fick en månad på sig att inkomma med sådan bevisning. Indirekt a domstolen alltså att redan inkommen bevisning inte visade detta, och någon ny bevisning inom Esbjörn inte med. Hans tid har nu gått ut.
S Snickerick skrev:

Lantmäteriets handläggare är entydig i sitt beslut till Ebba Busch:

Din ansökan om lagfart har avslagits för att inte hela köpekontraktet skickats in. Eftersom ansökan har avslagits kan ärendet inte kompletteras. Upplysning: När ansökan skickas in på nytt ska köpebrev upprättas enligt villkor i kontraktet och säljarens namnteckning ska vara bevittnad av två personer för att lagfart ska kunna beviljas. I stället för att överklaga beslutet kan du skicka in en ny ansökan om lagfart tillsammans med en förvärvshandling i original samt övriga eventuella handlingar som kan behövas för att lagfart ska kunna beviljas ”.

Ebba Busch måste möta Esbjörn
Ebba Busch har underrättats om beslutet.

– Ansökan har avslagits, bekräftar Monika Hägg på Lantmäteriet, som uppger att sökanden måste inkomma med en ny fullständig ansökan. Annars blir det ingen lagfart.

Ska jag, ska jag, ska jag, nä. Jag gitter inte.

Allt du skriver är bemött multipla gånger i tråden och Bolin är rökt som en böckling.

• Gilla
  • Haha
vcx och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.