144 659 läst ·
1 714 svar
145k läst
1,7k svar
Easee-laddboxar kan säljstoppas
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Molntjänster är det sista jag skulle lita på, om ett bolag går omkull då är man ofta rökt. Eller om de lägger ned tjänsten för att den är flera år gammal.
Öppna APIer är det enda jag litar på.
Öppna APIer är det enda jag litar på.
Man kan leva ett jobbigt liv och oroa sig för både det ena och det andra. Visst finns det risk att molntjänster lägger ner, eller att bolag konkar. Det har redan hänt, men då får man ta något annat. Ser inget stort problem i det. Don't worry, be happy!pacman42 skrev:
Mer öppenhet skulle gynna alla. Så att efterfråga det är vettigt.
Håller med om det men det är svårt att hitta nåt utan moln. Och i det sammanhanget är Norrmännens box kanske det sämsta att gå på nu så deras enonomi är tveksam med tanke på vad som ser ut att vänta dom.pacman42 skrev:
Ta nåt annat? Ett avancerat vägguttag som kostar 7-15000kr investerar man inte gärna i IGEN bara för att tillverkaren råkar dumpa sin molntjänst eller konkar. Och händer det så är man troligtvis många olika saker, happy är inte en av dessa. Det är väl dock inget som man går runt och är ”worry” om men valet kan ju med fördel göras med en viss eftertanke första gången.lilytwig skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Om du inte orkar något så kan du sitta lugnt i båten och fortsätta använda din Eeasee, Den är inte farlig bara man iakttar normal försiktighet och inte klämmer laddsladden eller laddar när det åskar etc.