K kungjohan skrev:
Verkar vara en ny laddbox på gång från Easee
[länk]

Tyvärr har jag ingen prenumeration på Ny teknik så jag kan läsa vad de har ändrat i sin nya box.
Står inget intressant i artikeln är min sammanfattning.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
F
13th Marine 13th Marine skrev:
Står inget intressant i artikeln är min sammanfattning.
Är inte ”molnrjänster” hos tillverkaren en stor del av grejen med laddboxar? Skulle insådana fall aldrig ta i nåt från norrmännen tills allt är utrett med alla boxar dom har ute hos kund med ett uppdateringsansvar på.
 
Nissens
K kungjohan skrev:
Verkar vara en ny laddbox på gång från Easee
[länk]

Tyvärr har jag ingen prenumeration på Ny teknik så jag kan läsa vad de har ändrat i sin nya box.
Tyvärr betalvägg.
 
  • Gilla
S7200
  • Laddar…
Molntjänster är det sista jag skulle lita på, om ett bolag går omkull då är man ofta rökt. Eller om de lägger ned tjänsten för att den är flera år gammal.

Öppna APIer är det enda jag litar på.
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 7 till
  • Laddar…
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
Molntjänster är det sista jag skulle lita på, om ett bolag går omkull då är man ofta rökt. Eller om de lägger ned tjänsten för att den är flera år gammal.

Öppna APIer är det enda jag litar på.
Och vilka laddboxar har öppna APIer?
 
Nissens Nissens skrev:
Och vilka laddboxar har öppna APIer?
Mina egenbyggda.

Det finns garanterat kommersiella också, åtminstone från Kina.

Annars så får man ha hårdkodad box på 3x16 A och styrning via wifi-kontaktor.
 
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Molntjänster är det sista jag skulle lita på, om ett bolag går omkull då är man ofta rökt. Eller om de lägger ned tjänsten för att den är flera år gammal.

Öppna APIer är det enda jag litar på.
Man kan leva ett jobbigt liv och oroa sig för både det ena och det andra. Visst finns det risk att molntjänster lägger ner, eller att bolag konkar. Det har redan hänt, men då får man ta något annat. Ser inget stort problem i det. Don't worry, be happy!
 
  • Gilla
klaskarlsson och 7 till
  • Laddar…
Mer öppenhet skulle gynna alla. Så att efterfråga det är vettigt.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 18 till
  • Laddar…
F
pacman42 pacman42 skrev:
Molntjänster är det sista jag skulle lita på, om ett bolag går omkull då är man ofta rökt. Eller om de lägger ned tjänsten för att den är flera år gammal.

Öppna APIer är det enda jag litar på.
Håller med om det men det är svårt att hitta nåt utan moln. Och i det sammanhanget är Norrmännens box kanske det sämsta att gå på nu så deras enonomi är tveksam med tanke på vad som ser ut att vänta dom.
 
F
lilytwig lilytwig skrev:
Man kan leva ett jobbigt liv och oroa sig för både det ena och det andra. Visst finns det risk att molntjänster lägger ner, eller att bolag konkar. Det har redan hänt, men då får man ta något annat. Ser inget stort problem i det. Don't worry, be happy!
Ta nåt annat? Ett avancerat vägguttag som kostar 7-15000kr investerar man inte gärna i IGEN bara för att tillverkaren råkar dumpa sin molntjänst eller konkar. Och händer det så är man troligtvis många olika saker, happy är inte en av dessa. Det är väl dock inget som man går runt och är ”worry” om men valet kan ju med fördel göras med en viss eftertanke första gången.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och vilka laddboxar har öppna APIer?
Alla som stöder OCPP.
 
  • Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
Nissens
R Robert-san01 skrev:
Alla som stöder OCPP.
Och vilka gör det?
 
Nissens Nissens skrev:
Och vilka gör det?
Väldigt många...
 
  • Gilla
Robin Lindberg
  • Laddar…
D
Kan man få tillbaka pengar på sin easee??

Vad gäller, orkar inte ta reda på det själv.
 
Om du inte orkar något så kan du sitta lugnt i båten och fortsätta använda din Eeasee, Den är inte farlig bara man iakttar normal försiktighet och inte klämmer laddsladden eller laddar när det åskar etc.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.