3 785 läst ·
53 svar
4k läst
53 svar
Earth hour
Sida 1 av 4
Alltså...på allvar....är det tillräckligt många som bryr sig så det ger effekt egentligen?
Jag tittar ut och anser att det lyser exakt lika mycket hos grannarna kl 20.45 som det gjorde kl 19.15.
Är det ett onödigt jippo som kostar mer än det smakar?
Vem betalar för all pr om det veckorna före?
Jag är skeptisk (men jag är ju elektriker också
)
Jag tittar ut och anser att det lyser exakt lika mycket hos grannarna kl 20.45 som det gjorde kl 19.15.
Är det ett onödigt jippo som kostar mer än det smakar?
Vem betalar för all pr om det veckorna före?
Jag är skeptisk (men jag är ju elektriker också
Du har rätt, allt är ett stort PR-Jippo..
Men jag går med på att släcka alla lampor, men TV:n och Datorn får fortfarande jobba på!
Undra hur många pengar som spenderas på att marknadsföra detta spektakel? Jag har svårt att tro att elbolagen sponsrar med några pengar
Men jag går med på att släcka alla lampor, men TV:n och Datorn får fortfarande jobba på!
Undra hur många pengar som spenderas på att marknadsföra detta spektakel? Jag har svårt att tro att elbolagen sponsrar med några pengar
Levande ljus har vi varje kväll utan att det är earth-hour, trevligt slut på en kväll 
Nu är det ju inte bara sverige som är inblandat, ganska många länder faktiskt så jag tror det är mycket pengar inblandat i det hela..
Nu är det ju inte bara sverige som är inblandat, ganska många länder faktiskt så jag tror det är mycket pengar inblandat i det hela..
Jag läser inte detta, för min dator är ju givetvis avstängd en timme nu. 
Skämt åsido.
Datorn är på, TV'n är på, en lysdiodslampa, en lysdiods-dekoration och en lågenergilampa i hallen.
Ja ungefär som alla andra kvällar.
Men tack för påminnelsen, jag ska nog släcka en LED.
Skämt åsido.
Datorn är på, TV'n är på, en lysdiodslampa, en lysdiods-dekoration och en lågenergilampa i hallen.
Ja ungefär som alla andra kvällar.
Men tack för påminnelsen, jag ska nog släcka en LED.
Nu är det ju främst belysningen som de vill att vi ska släcka under timman, inte stänga av allting.
Perfekt, minska pyttelite på elförbrukningen (om man bortser från elen som gått åt för de levande ljusen) och öka förbränningen av fast bränsle. Var det fettbaserat eller råoljebaserade ljus du eldade upp i den globala uppvärmningens namn?Bricco skrev:
Jag tycker mest att det är tragiskt att en så stor världsomfattande manifestation inte kunde handla om något vettigt och permanent. Tänk om alla som släckte för earth hour istället genomförde en permanent energibesparingsåtgärd, som att byta ut någon glödlampa mot en LED-lampa.
Jag bytte ut ett gäng halogenlampor på 50W mot LEDar på 8W idag. Men inte släckte jag dem.
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag vill bara påminna om att Earth hour inte är till för att spara el, utan för att visa politikerna att vi tycker att miljön är en viktig fråga.
Jag släckte inte ner något, men det berodde mest på lite lathet och att jag hade nystädad lägenhet och hade dimrat ner alla lampor till mysnivå precis. Ville inte släcka direkt då.
//Patrik
Jag släckte inte ner något, men det berodde mest på lite lathet och att jag hade nystädad lägenhet och hade dimrat ner alla lampor till mysnivå precis. Ville inte släcka direkt då.
//Patrik
Om politikerna släcker ner i högre utsträckning än folket, innebär det då ändå att Earth Hour är en manifestation från folket för politikerna, och inte tvärt om?Patrik_Hed skrev:
Tro inte att levande ljus är bättre för miljön än en lampa.
Man kan också ifrågasätta varför de lagt den på årets kortaste dygn. Det är lätt att påvisa besparingar när dygnet ifråga bara är 23 timmar långt, men vilken relevans har då siffrorna?
Bondfångeri, det är allt det är.
Man kan också ifrågasätta varför de lagt den på årets kortaste dygn. Det är lätt att påvisa besparingar när dygnet ifråga bara är 23 timmar långt, men vilken relevans har då siffrorna?
Bondfångeri, det är allt det är.
Fel eftersom vi inte flyttar fram klockan förrän på söndagen och Earth Hour var på lördagen.Troberg skrev: