Ja va precis och köpte cascos tätsystem till mitt 2.7kvm lilla badrum

Notan gick på hela 9000kr...... bara för cascos prylar..

Det som stack ut va bland annat manchetterna, 12st för närmare 200kr stycket. Behöver man verkligen ha dessa överallt? (jag har inkommande och utgående vatten till varmvattenberedare där det drar iväg med 6 manchetter... tex). Fattar ju att duchen är viktig men i övrigt så känns det lite överdrivet....

Inner hörn.. behövs verkligen det vid ingången till toan? enda gången det kommer vatten där är när ett rör skulle springa läck

lär ju få 15m duk över oxå så det blir väll till att försöka sälja av massa rester :)

Varför inte köpa ngt billigare system ?
Manchett på Biltema 37:- ....

Ja, du behöver manchetterna. Kanske inte alltid i fukt/vattensynpunkt. Men för att inte bli klassad som fuskbyggare behövs de.

Så här i efterhand kanske jag skulle kollat alternativen... Sedan kan man ju fundera på vad det är för vits att göra exakt enligt dyra branchregler i sommarstugan när man ändå gör allt själv och ändå inte får det godkänt av något försäkringsbolag eftersom man inte har våtrumslicens.

När jag gjorde brorsans badrum för 7-8 år sedan så va det inte i närheten lika noga som det är nu.. är det verkligen värt det?

Försäkringsbolag brukar inte kräva licens, utan bara att detär korrekt enligt monteringsanvisningar.

Nästa gång gör du manchetter av tätduken, förutom till brunnen där du använder en riktig. :thumbup: Och sparar 2000

T
Lämna tillbaka skiten och köp produkterna på www.sigro.se istället så sparar du över 4000 kr, räknade precis ut att ditt tätskikt skulle kosta 4800 kr på Sigro!

Trodde inte att Cascos grejor var så dyra:x

Det är godkänt av försäkringsbolag om du följer branchregler. Du behöver ingen licens. Det är bara att dokumentera allt noggrannt. Inga manschetter och innerhörn= följer ej monteringsanvisning tätskikt= ingen ersättning vid skada.

Jag köpte Casco på Hornbach, ungefär samma yta. Tyckte det inte var så farligt dyrt. Gick väl på en fem tusen ungefär. Inte lika många manschetter dock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.