Måste slå ett slag för Irwin-bits...brukar köpa 3-pack för 22-25kr på Lantmännen...bra kvalitet genomgående
 
GSM-Peter skrev:
Jag har skaffat en drös bitshållare för (och en drös skruvdragare) att slippa byta bits. Har målat hållarna i glada färger för att snabbt kunna identifiera dem på.

Mvh
Peter
VÄLDIGT smart tycker jag! ska göra likadant!

Sen en övrig fråga. Hur arrangerar ni eran skruvdragarlåda med alla bits o borr? Låter ni dem ligga löst, eller har ni nåt bra system för att enkelt komma åt dem utan att de ligger löst o skaver mot varandra?
 
PeterJeffrey skrev:
VÄLDIGT smart tycker jag! ska göra likadant!

Sen en övrig fråga. Hur arrangerar ni eran skruvdragarlåda med alla bits o borr? Låter ni dem ligga löst, eller har ni nåt bra system för att enkelt komma åt dem utan att de ligger löst o skaver mot varandra?
En Centrotecsystainer och en sys 1 med byttorna.
 
Jag har en låda från classe med lösa sortimentlådor i och ett stort fack överst, funkar kanon eftersom jag har flera dragare som jag använder samma prylar till.
 
Nya Wera Impaktor är något som jag skall skaffa. Den är gjord för slagskruvdragning.
8740_51_55_67-9_idc_impaktor_bit-check.jpg

/Mattias
 
Samma tanke här då min slagskruvdragare hitills har mördat min wera bitshållare. Hoppas jag blir lika nöjd med impaktor som med allt annat från Wera
 
Någon som sett Wera Impaktor i Sverige än? isåfall vart?
På Bauhaus fanns några bits som ej var prissatta såg jag men det fanns inget bitsset med bitshållaren.
 
Jag har beställt Impaktor från Housecare and Tools i Ystad, alltså denna firman. De för hela Weras sortiment samt en massa annat godis.
 
Matix skrev:
Någon som sett Wera Impaktor i Sverige än? isåfall vart?
På Bauhaus fanns några bits som ej var prissatta såg jag men det fanns inget bitsset med bitshållaren.
Tror dom kostar 40€ inkl frakt på ebay.
 
skalman1 skrev:
Coolt. :)
Men konstigt att bitset inte släpper ur hållaren.


I höstas när jag skruvade fast vindskivorna i nocken på huset så lät jag min rätt tunga festool c12 hänga i en essve t25 skruv som var iskruvad medan jag var ner på marken och hämtade mer skruv. :)
nä det är inte så konstigt att inte bitset släpper ur hållaren. på billiga satser så glappar det i bland och då nyper bitset i hållaren.
 
Totem skrev:
nä det är inte så konstigt att inte bitset släpper ur hållaren. på billiga satser så glappar det i bland och då nyper bitset i hållaren.
Ja det har du rätt i, min första bitshållare var sån.
var tvungen att ha en tång med mig för att byta bits. :)
 
Såg nya Impaktor på flinks järn. flera olika satser...åk o köp....
 
men är den värd pengarna? är inte bitsen samma som i "vanliga" bi-torsion? är hållaren mycke starkare än en "vanlig" med mekanisk låsning?
 
PeterJeffrey skrev:
men är den värd pengarna? är inte bitsen samma som i "vanliga" bi-torsion? är hållaren mycke starkare än en "vanlig" med mekanisk låsning?
Ja mim bitorsion pajar ju (2st hitills) av slagskruvdragaren så jag hoppas verkligen att denna är bättre....
 
nu har jag vart o köpt ett Impaktor set på Bauhaus. det är det settet med 2 av vardera ph,pz och torx, i 50mm utförande. dock var de vääldigt dyra.. ska man ha Impaktor bitshållaren + de bits som är med(6 eller 8st) så kosta de över FYRA HUNDRA KRONOR!!!

på den summan hinner man slita ut en väldigt massa bitshållare + bits från Biltema, så det blidde inge sånt köp för mig.. :/

PS. Nu hitta jag dem "billigt" på Ebay - kanske blir nåt kul i julstrumpan ändå då d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.