2 190 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Dynamic DNS Service
Följande har funkat bra för mig:mycke_nu skrev:
http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/
De har 88 färdiga domäner där det är helt gratis att skapa en egen subdomän.
Jag känner flera personer som använder domänen "mine.nu", och ingen verkar ha något att klaga på.
/Hasse
Kan bara hålla med b_hasse, dyndns fungerar bra. Det enda man får bevaka är att kontot inte upphör om man råkar sitta på samma IP under en lång tid (har för mig att det rör sig om flera månader i alla fall). Vissa av programmen/prylarna som har möjlighet till uppdatering av kontona även om inte IP byts klarar inte riktigt att förnya så dyndns uppfattar det. Dock får man ett varningsmail i god tid innan kontot upphör.
vad har du för problem med homeserver.com? Har inte haft något bekymmer alls med den sen jag satte upp min whs.
Tänk bara på att om du ska använda en annan dns bör du konfigurera detta i whs, annars är risken stor att du får du certifikatvarningar varje gång du försöker komma åt whs utifrån. (har en dyndns konfigurerad i min gateway så jag kan komma åt allt via den också)
Tänk bara på att om du ska använda en annan dns bör du konfigurera detta i whs, annars är risken stor att du får du certifikatvarningar varje gång du försöker komma åt whs utifrån. (har en dyndns konfigurerad i min gateway så jag kan komma åt allt via den också)
Klicka här för att svara