Hej,

Jag har en duschomkastare (mellan takdusch och duschhantag) i badrummet som läcker när det är på läge takdusch. Det funkar bra i läge duschhantag.

Tänkte kolla hur man brukar lösa det och vilket fabrikat är takduschpaketet.

Blandaren är FM Mattson men jag hittar inte fabrikat på takduschpaketet. Det ser ut som en Tapwell men jag hittar inte exakt modellen.

Behövs det modellen för att kunna byta omkastaren?

Badrum med en FM Mattson blandare och oidentifierad takduschomkastare som läcker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En duschomkastare och dess anslutningar till takdusch och handdusch synlig på en kaklad vägg.
Skapa konto
Närbild på en duschomkastare med synlig slitage och möjlig läckage, installerad på kakelvägg.
Skapa konto
En duschomkastare ligger på en vit yta, med synliga användningsspår och vattenfläckar i bakgrunden.
Skapa konto
Duschomkastare med synlig slitage möjligen från en Tapwell takdusch, ligger på en vit yta.
Skapa konto

Hej! Ledsen över att väcka en riktigt gammal tråd till liv men tänkte kolla om du lyckades lösa detta? Har nämligen samma problem med just denna omkastare.

Hej! Jag hade helt glömt att jag hade skapat ett tråd :)
Nej jag hittade inte någon lösning utan jag slutade med att byta takduschpaketet till FM Mattsson 9000E Flexi. Det gick smidigt att installera om jag minns rätt.

F fuuro skrev:
Hej! Jag hade helt glömt att jag hade skapat ett tråd :)
Nej jag hittade inte någon lösning utan jag slutade med att byta takduschpaketet till FM Mattsson 9000E Flexi. Det gick smidigt att installera om jag minns rätt.
Stort tack för snabbt svar trots snart 8(!) år gammal tråd! 😊 Lutar åt att det blir något nytt för mig med, ska kolla in den från FM Mattsson! 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.