Jag skall renovera badrummet och tänkter köpa 2 glasdörrar 90x90. I dagsläget är det en nersänkning i golvet där duschen är , vilket förhindrar att vattnet rinner iväg när man duschar. Jag funderar på att behålla denna nivåskillnad. det jag bekymrar mig över är att duschdörrarna då blir hängande enbart i väggen och ej får stöd av golvet, är detta ett problem eller klarar fästena på duschdörrar detta? Jag har tänkt mig köpe tex dessa dörrar :

http://www.vvsonnet.se/inr-inr-angel-c-518_528_1078.html

Ja, det klarar dom, dom är gjorda för att endast hänga i väggprofilen. Har själv två andra varianter av INR-vägg som hänger finfint fritt. INR är för övrigt bra kvalitet och snygga väggar, luras inte att köpa en billig kopia :)

Köpte mina duschväggar på skånska byggvaror. "Star" heter den och är 90x90 med raka dörrar. Ser exakt ut som i din länk, dock utan "vågor". Hur stilrena och snygga som helst och till en bråkdel av priset på de du länkar till . Kostar 2500kr om jag inte minns fel. Prisvärda och enkla att montera. De hänger alltid i luften. Längst ner är ju bara en liten gummilist som inte bär någon tyngd.

Redigerat:
Okej, tack för svaren, då är iallafall det en non-issue.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.