18 040 läst ·
36 svar
18k läst
36 svar
Duschen växlar mellan varmt / kallt
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
fast som en fotnot till blandare i allmänhet så hittar man ganska ofta små nätsilar/filter i inloppen. Är de täta så blir det ju samma fenomen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Om nu det är tomt med luft i hydropressen så pumpen startar och stoppar som ett maskingevär så hinner inte termostatblandaren med i tryck och flödes variationerna och det blir ömsom varmt och kallt.
Med lite lugnare tryckvariationer så kan det där bli bra.
Protte
Med lite lugnare tryckvariationer så kan det där bli bra.
Protte
Nu gick det bra 😁
Hade öppnat en kran på vattenfiltret
Stängt av pumpen
Kopplat på kompressorn.
När den varit på i 1 sek så lät det precis som den sköt av något ha ha
Trodde blåsan gått av 😁
Kopplar på kompressorn igen..
Trycket är ca 0,2 och sen börjar det forsa ut vatten 😂😂😂
På golvet står jag i en skitställning, hållandes en kompressor med extremt kort slang för luften och trångt som fan mellan filter, hydropress, vedpannans röda tryckmojäng.. Vatten överallt och ser mobilen ligga på golvet.. I vattnet.. -faaaaaan 😂
Hade flytet att skalet räddade den
Nu har jag pumpat upp till ca 1,8 bar som jag uppfattade det att man skulle göra..
Släppt på vattnet..
Hade öppnat en kran på vattenfiltret
Stängt av pumpen
Kopplat på kompressorn.
När den varit på i 1 sek så lät det precis som den sköt av något ha ha
Trodde blåsan gått av 😁
Kopplar på kompressorn igen..
Trycket är ca 0,2 och sen börjar det forsa ut vatten 😂😂😂
På golvet står jag i en skitställning, hållandes en kompressor med extremt kort slang för luften och trångt som fan mellan filter, hydropress, vedpannans röda tryckmojäng.. Vatten överallt och ser mobilen ligga på golvet.. I vattnet.. -faaaaaan 😂
Hade flytet att skalet räddade den
Nu har jag pumpat upp till ca 1,8 bar som jag uppfattade det att man skulle göra..
Släppt på vattnet..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Vi skickar räkning.
Protte
Protte
Ha ha lätt värt 
Kompressor / starthjälpen jag köpte var värda sina 800kr
Nu har jag en backup ifall bilen inte startar en morgon, pumpa däck och hus 😇 samt extra batteri för USB / cigguttag om det blir strömavbrott 😄👍🏼
Kompressor / starthjälpen jag köpte var värda sina 800kr
Nu har jag en backup ifall bilen inte startar en morgon, pumpa däck och hus 😇 samt extra batteri för USB / cigguttag om det blir strömavbrott 😄👍🏼
Klicka här för att svara