Några tips på felsökning när duschen växlar mellan varmt och kallt?
Är det duschens blandare man ska sikta in sig på eller kan det ligga tidigare i systemet?
Har uppfattningen om att vattnet pulserar dvs ökar o minskar i tryck
Finns mycket järn och kalk i vattnet.
Är det duschens blandare man ska sikta in sig på eller kan det ligga tidigare i systemet?
Har uppfattningen om att vattnet pulserar dvs ökar o minskar i tryck
Finns mycket järn och kalk i vattnet.
Även i köket upplever jag att vattnet pulserar
Gick i tankarna att antingen blandaren i duschen som hängt sig.. Eller så är det något som hindrar varmvattnet på vägen ( kanske idiotisk tankegång ) och får v-vattnet att komma i omgångar och då blir det kallt när varmvattnet avtar och tvärtom
I köket upplever jag inte att det blir riktigt kallt men det kan bero på att vattnet har blivit uppvärmt i ledningen och sen är värmekabeln på ( ink vatten )
Låter rimligast att plocka ner blandaren i duschen först antar jag eller finns det några tjuvknep ? 😎
Gick i tankarna att antingen blandaren i duschen som hängt sig.. Eller så är det något som hindrar varmvattnet på vägen ( kanske idiotisk tankegång ) och får v-vattnet att komma i omgångar och då blir det kallt när varmvattnet avtar och tvärtom
I köket upplever jag inte att det blir riktigt kallt men det kan bero på att vattnet har blivit uppvärmt i ledningen och sen är värmekabeln på ( ink vatten )
Låter rimligast att plocka ner blandaren i duschen först antar jag eller finns det några tjuvknep ? 😎
Termostatblandare är en sån med en ratt för flödet och en ratt för temperaturen. Motsatsen är en sån med en ratt vardera för varmt och kallt.
Mig veterligen finns inga tjuvknep utan det är bara ta isär och göra rent. Om det är billigt kinaskräp lär du inte hitta någon manual så ta det varligt och fota mycket när du monterar isär den så att du inte får bitar över på slutet.
Mig veterligen finns inga tjuvknep utan det är bara ta isär och göra rent. Om det är billigt kinaskräp lär du inte hitta någon manual så ta det varligt och fota mycket när du monterar isär den så att du inte får bitar över på slutet.
😂😂😂krilleman_215 skrev:
Börjar tidigt
Ha ha nä, inget "lördagsgodis" för mig när man har ungar hemma 💪
Så här ser blandaren ut 😁
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det ser ut som en engreppsblandare.
För man spaken mot sig (lite uppåt) för att starta flödet, för man spaken åt vänster för varmare vatten och åt höger för kallare vatten?
Det övre reglaget växlar mellan takdusch och handdusch?
För man spaken mot sig (lite uppåt) för att starta flödet, för man spaken åt vänster för varmare vatten och åt höger för kallare vatten?
Det övre reglaget växlar mellan takdusch och handdusch?
Stämmer 👍😄👍Demmpa skrev:
Det övre reglerar även massagestrålarna i väggen men som borde heta tortyrstrålar
Plocka isär brukar inte vara några problem 😇😬tommib skrev:
Gott. Då är det den jag ska börja med 👍
Edit
Kinesisk vattentortyr
Man får efter lite duschande med rejält varmt vatten en impuls att slå på massageduscharna på väggen som innehåller gammalt kallt vatten.. Och man kan inte fly någonstans.. Fruktansvärt 😳
Redigerat: