Vad gör jag för fel?
Försöker montera en Damixa duschblandare som levererats med excenterkopplingar.
Enligt moteringsanvisningen ska excentrarna först justeras så att de passar exakt mot anslutningen på väggen och därefter dras låstmutter fast.
Problemet är att när jag gjort detta och sedan försöker dra fast den med muttrarna på väggen så rör sig den ena excentern så att blandaren hamnar snett.
Försökt flera ggr och börjat om från början igen och dra fast excentern mer men den rör sig ändå när allt slutligen ska dras fast i väggen.
Kan det vara fel på excenterkopplingen eller är det jag ?? :sweat:

• Kromad badrumskran liggande på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du måste så klart hålla emot excentern med en skiftnyckel då du drar fast muttern.
Så ja det är fel på dig :crysmile:

Redigerat:
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Aha! :rofl::p
Försökte faktiskt också med det men slant och repade kromen. Är nog för klen helt enkelt!

E Eldpuman skrev:
Försökte faktiskt också med det men slant och repade kromen. Är nog för klen helt enkelt!
Använd en fast nyckel istället för skiftnyckel så är risken mindre för att slinta

• Gilla
Eldpuman
  • Laddar…
E Eldpuman skrev:
Du skall ju även se till att skruva åt skiftnyckeln när du satt dit den så att den inte slinter.

Krilleman
Lite locherpasta på rörliga delar, koniska tätningar + gängor underlättar enormt!

Och kors-dra växelvis lagom mycket.(y)

Krilleman Krilleman skrev:
Lite locherpasta på rörliga delar, koniska tätningar + gängor underlättar enormt!

Och kors-dra växelvis lagom mycket.(y)
Tack för tips! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.