Jag tar risken och frågar om vad andra skulle göra i det läge jag är nu:
När det måttbeställda rostfria diskbänken kom på plats i det nya köket visar det sig att den är 35mm längre än beställt. Istället för att sluta jämns med underskåpet sticker den ut 35mm över det utrymme där diskmaskinen ska stå. Övriga delen av bänksivan ska vara i granit men ett hål för spishäll.
Min tanke, understödd av snickaren, är att använda diskbänken som det är. Han karvar lite i underskåpet för att få plats med hoarna och sätter lite längre vinkeljärn på utsidan av skåpte för att stötta skivan. Stenskivan kommer även ha stöd i bakkanten hela vägen.
Det mest korrekta är förstås att reklamera bänken men det innebär cirka tre veckors väntan på att få en ny och innan jag fått den nya kan jag inte mäta upp för att beställa stenskivan.Jag kan inte heller kakla ovanför väggen och det dröjer minst en månad innan köket är klart.
Eftersom jag inte är perfektionist tror jag att vi kan leva med att skarven mellan skivorna inte linjerar skarven i bänskåpen. Hur skulle ni göra?
Ingen behöver påpeka attdet varit bättre om jag mätt längden innan jag slängde emballaget och den gamla diskbänken
 
Men va tänkte du på...
nejdå :) det är nog bara du som kommer tänka på det i framtiden. Som jag ser det så är det nästan bättre att inte skarvar i bänkyta följer stomarna då det ser ut som legobitar som är ditställda istället för en komplett köksupplevelse.
Om nu någon förstod vad jag menar!!!
 
Det blir säkert bra. Vänd det till något positivt och berätta för alla besökare hur smart ni har tänkt med skivan.
 
Du ska självklart reklamera felleveransen med mål att få kompensation. För tusenlapparna du sparar kan du köpa dig något fint....
 
Det känns redan bättre. Nu kan jag släppa detta tänka på allt annat som ska göras innan kök, matrum och tvättstuga är klara. Tyvärr är jag usel på att klaga, kräva och pruta men vi får se.
 
PeGe skrev:
Det känns redan bättre. Nu kan jag släppa detta tänka på allt annat som ska göras innan kök, matrum och tvättstuga är klara. Tyvärr är jag usel på att klaga, kräva och pruta men vi får se.
Klart du ska klaga. Leverantören kommer säkert självmant föreslå någon typ av kompensation. Att det inte linjerar som du beskrivit kommer även du själv ha glömt om ett par månader.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.