1 328 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Dum fråga om klinker
... Eller, finns det några dumma frågor egentligen?
Till frågan i alla fall;
jag ska ge mig på att lägga klinker på golvet i matkällaren, första försöket på ett sånt här projekt. Köpte fint klinker på K-rauta, 10x10-plattor som sitter ihoplimmade 4 och 4. Ska jag plocka bort limkluttarna från klinkern och sätta plattorna individuellt eller går det att sätta arken komplett? Blir det strul när jag ska foga om limkluttarna sitter kvar?
Det spelar liksom ingen roll att brorsan är plattsättare, det här ska jag klara själv, helst utan åttielva telefonsamtal till storebror
Resten av arbetsgången är jag rätt klar över hur det fungerar; överenskommelsen med frugan är att jag får öva i vår mörka kalla matkällare inför större och mer känsliga projekt framöver..
Till frågan i alla fall;
jag ska ge mig på att lägga klinker på golvet i matkällaren, första försöket på ett sånt här projekt. Köpte fint klinker på K-rauta, 10x10-plattor som sitter ihoplimmade 4 och 4. Ska jag plocka bort limkluttarna från klinkern och sätta plattorna individuellt eller går det att sätta arken komplett? Blir det strul när jag ska foga om limkluttarna sitter kvar?
Det spelar liksom ingen roll att brorsan är plattsättare, det här ska jag klara själv, helst utan åttielva telefonsamtal till storebror
Ursäkta dubbelposten, men primern då? Lägger man den i flera lager eller räcker det med ett? Spädde enligt förpackningen 1 del primer och 5 del vatten till betonggolv, men det ser inte ut att bli någon yta på betongen, kanske det inte ska bli?
Klicka här för att svara