Jag bor i ett hus från 1973 och har en vanlig ytterdörr och en något mindre rubust dörr inanför denna (200mm).
Varför byggde man så på den tiden? Var det sämre dörrar eller är man mindre nogrann idag?
Undrar om man med en modern dörr kan ersätta båda dessa vad gäller ljud och värme-isolering.
 
Sannolikt för att isolera. Dåtidens gedigna trädörrar var inget vidare på att isolera.

Självklart kan du ersätta denna med ett mer modern doning. En ny dörr isolerar tillräckligt bra och är sannolikt mycket tätare (tystare) än ditt gamla dörr.

Tips: Skall du ha en icke lagerförd dörr till sommaren är det dags att beställa nu. Fabrikerna stänger sommartid och har sketrisiga leveranstider så fort vi vanliga dödliga behöver en dörr....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.