N
Hej.
Har dragit rör i källarplan, Men det blev ca 10 rör som ska in i säkringsskåpet + 2 st ut till undercentraler frigga och garage.
Funderar på om man skulle ta och sätta en till säkringsskåp på entréplan och dra en fet kabel skåpet nere eller kanske en egen utifrån mätarskåpet.
Detta isåfall bara för att det ser ut som det blir väldigt många rör/kablar som ska samsas om utrymmet in skåpet.

Har dragit de vanliga 230 uttagen upp och via takdosa med tändråd , uttag och strömbrytare i linje där det är aktuellt.
tvättmaskin, torktumlare, värmepump och ett extra 360/16 alla tänkta som separata och går i egna rör.
så jag tycker inte det kan bli direkt färre rör .. Sen på entreplan vill man väl ha spis på egen 380/16 ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.