2 562 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Dubbelisolerad matarkabel till T2 röd
Hej igen forumet,
Jag har en till fråga. Enligt andra trådar som jag läst kan man skarva T2 röd med en dubbelisolerad kabel mellan slingan och termostaten när det inte finns möjlighet att dra slingan hela vägen upp till termostaten... Någon som vet benämningen på en sådan kabel.... Vanlig FK1,5 är vad jag förstår inte ok av någon anledning.
Vore mycket tacksam för svar.
Jag har en till fråga. Enligt andra trådar som jag läst kan man skarva T2 röd med en dubbelisolerad kabel mellan slingan och termostaten när det inte finns möjlighet att dra slingan hela vägen upp till termostaten... Någon som vet benämningen på en sådan kabel.... Vanlig FK1,5 är vad jag förstår inte ok av någon anledning.
Vore mycket tacksam för svar.
Moderator
· Stockholm
· 56 238 inlägg
Låter märkligt, kan du länka till någon tråd där man hävdrar att det måste vara en dubbelisolerad kabel?
Aha... Den infon missade jag. Det finns ingen golvgivare i mitt system. Givaren sitter i termostaten. Det kan man ju tycka si och så om men så är det . Så, FK ska funka då alltså. Bra då vet jag. Och jag förstår varför den ev matarkabeln skulle vara dubbel isolerad... Men skulle man inte isf vilja att den skulle vara skärmad om det är inducerad spänning man är orolig för? Eller?
Klicka här för att svara