3 429 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
dubbelgips - 1st 26mm?
Ja det var det jag var lite fundersam på, även att magneten faller bort när den blir lite sliten. Känns som jag håller mig till min "gamla" gyprocskärare med dubbla skär.byggare henke skrev:
Jag har alltid kört med en universalkniv och stållinjal/rätskiva och det har fungerat bra till mina småjobb. Sedan har jag använt en vanlig trärasp.
När jag göra icke raka snitt, man ska skära ut bara en bit av skivan, som ovanför en dörr, har jag använt min sämsta fogsvans.
Universalkniven är billig, linjalen är bra till allt möjligt, raspen blir nog snart slö. Om du bara har en fogsvans, blir det snabbt din sämsta när du köpt en ny.
Det jag vill säga är att man klarar sig väldigt bra med relativt enkla verktyg. Men efter gipsjobb, är de ganska garanterat slöa.
När jag göra icke raka snitt, man ska skära ut bara en bit av skivan, som ovanför en dörr, har jag använt min sämsta fogsvans.
Universalkniven är billig, linjalen är bra till allt möjligt, raspen blir nog snart slö. Om du bara har en fogsvans, blir det snabbt din sämsta när du köpt en ny.
Det jag vill säga är att man klarar sig väldigt bra med relativt enkla verktyg. Men efter gipsjobb, är de ganska garanterat slöa.
Produkter som diskuteras: "universalkniv"
Universalknivar
Universalknivar är extremt mångsidiga verktyg som kan användas i en rad olika situationer. Dessa knivar, också kända som multiverktyg, har ofta flera olika funktioner inbyggda i en enda enhet, vilket kan inkludera allt från en vanlig knivblad
Läs mer
Ett tips är att åka å köpa den billigaste sticksågen du hittar på tex jula samt sågblad, kapa dem till den längd du behöver ex 13mm som en gipsskiva är så kan du köra på väggar utan att såga i reglar, bra om man måste såga ur en bit i väggen, biten blir rak å fin och kan sättas tillbaka sen eller användas som mall, eller om man behöver göra som magnu såga ut en bit men är för slö att använda fogsvans 
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden