Hej, står i valet och kvalet att "offra" 1,3 cm i ett något litet kök för att sätta extra lager gips mot angränsande badrum, på denna vägg kommer högskåp stå med frys/kyl/ugn/mikro. Inne i väggen finns inbyggnadstoalett. Reglar mot badrummet utgörs av 95 mm, däri stenull, sedan osb+gips+tätskikt+nästan 1 cm fix+13mm sten.
Spelar extra lager gips mot kök någon som helst roll avseende ljudisolering i detta fall med så många lager på badrumssidan samt med högskåp och tung köksutrustning på kökssidan? Tänker främst kanske på ljud från inbyggnadstoaletten vilket man inte vill höra i köket.