Ja precis. Är det någon nackdel?
Inte någon risk att kondens på insidan (vinden) kryper ner i falsarna?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Nej. Den lilla falsen förändrar inget förutom att det möjligtvis finns en teoretiskt förhöjd risk att man trampar sönder underlagspappen precis där. I verkligheten är det dock ingen skillnad då vanlig råspont normalt har kvisthål och liknande defekter som inte gör någon som helst skillnad när taket är klart.doublepeak skrev:
Så du skulle monterat brädorna med falsarna utåt/uppåt och inte inåt vinden?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 412 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 412 inlägg
Jag vet inte hur dom normalt ser ut på baksidan och ska man inte måla undersidan är det bättre med den sågade ytan uppåt och noten bör vara nedåt mot takfoten. Jag tänkte inte längre än så men det spelar säkert inte så stor roll.doublepeak skrev:
Klicka här för att svara
