Elektrikern drog el i lilla sommarhuset. Innanför huvudentren sitter nu en apparatdosa som ska styra en lampa på utsidan och den andra ska dimra en lampa i taket. Sist jag monterade dubbelbrytare satte jag in ett drivdon och med hjälp av fjäder bakom brytaren kunde jag dimra upp och ner. Men hur gör jag med en taklampa som inte har ett externt drivdon, trots dubbelbrytare?
En vit dubbelbrytare från Schneider Electric för väggmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du får ha en lämplig dos-dimmer bakom brytaren.

R Rolle85 skrev:
Jag fann denna, sätter man den i apparatdosan?
Som jag minns det drog elektrikern fram nolla, fas, jord och tändtråd i väggen, i vilket av anslutningshålen ska tändtråd in på denna puck?

[länk]
R Rolle85 skrev:
Som jag minns det drog elektrikern fram nolla, fas, jord och tändtråd i väggen, i vilket av anslutningshålen ska tändtråd in på denna puck?

[länk]
Det är den utgången som är en sinuskurva och en pil

P
R Rolle85 skrev:

[länk]

Risken är att den där kommer brumma! Eltako och Plejd är båda mycket bättre alternativ. Plejd ställer du lasten enkelt i appen också vilket är super smidigt!

Thanks a latte alla :)
En annan fråga, om jag bygger in ett drivdon i taket, vilken täcklucka kan man köra med för att dölja drivdonet/ta ut den om den pajjar.

P
R Rolle85 skrev:
Thanks a latte alla :)
En annan fråga, om jag bygger in ett drivdon i taket, vilken täcklucka kan man köra med för att dölja drivdonet/ta ut den om den pajjar.
Jag vet inte hur det ser ut osv men kan du inte göra ett 80mm hål och limma dit ett doslock?

Ja just det, bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.