Hejsan
Har installerat två dubbeltrapp till tre olika belysningar. Lampa nr 1 taklampa, lampa nr 2 taklampa dessa två ska tändas samtidigt. Lampa nr 3 ledbelysning denna kopplingen funkar. Problem
Lampa nr 1 och lampa nr2 kunde jag inte dra en tänd tråd emellan. Kunde dra tändtråd till strömbrytarna men nu tänds endast lampa nr 1 på ena dubbeltrappen men på andra dubbeltrappen kan jag tända och släcka båda lampa nr 1&2. Jag får inte kläm på detta första gången jag använder mig av en dubbeltrapp. Alltså menar jag en två polig kron. Finns där någon som kan hjälpa mig med detta problem.
Har installerat två dubbeltrapp till tre olika belysningar. Lampa nr 1 taklampa, lampa nr 2 taklampa dessa två ska tändas samtidigt. Lampa nr 3 ledbelysning denna kopplingen funkar. Problem
Lampa nr 1 och lampa nr2 kunde jag inte dra en tänd tråd emellan. Kunde dra tändtråd till strömbrytarna men nu tänds endast lampa nr 1 på ena dubbeltrappen men på andra dubbeltrappen kan jag tända och släcka båda lampa nr 1&2. Jag får inte kläm på detta första gången jag använder mig av en dubbeltrapp. Alltså menar jag en två polig kron. Finns där någon som kan hjälpa mig med detta problem.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag förstår inte beskrivningen. Försök rita och/eller lägg upp lite bilder där man ser kopplingarna.
Hur har du tänkt att det ska fungera med den lampan du har ritat in?
Ja jag har ju mellantrådar så tänkte att det borde funka. Men måste jag ha 1&2 ihopkopplade?
Fungerar gör det ju, men funktionen blir inte särskilt praktisk.
Haha jo det e ju det jag undrar om jag kan fixa inkopplings mässigt eller om jag måste dra en tändtråd mellan lampa 1&2
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Ja det e det jag försökte undvika från början då vi har svårt att dra el ovanför tak men vi får försöka klura ut ett bra sätt. Tack för svar
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Okej denna ska jag prova ikväll fas är inga problem att fixa till den högra.
Bo det funkade. Fick bara lägga den ena mellantråden som blev över till tändtrådarna. Tack så mycket för tipset
Klicka här för att svara